دهن کجی شورای شهر میانه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اخیراً در برخی از اجراهای عمومی گروه های هنری که توسط ادارات و سازمان ها در سطح شهر برگزار می شود، بدون توجه به وجود برخی از دستگا های متولی این امر در شناساندن گروه های هنری دارای مجوز، گاهاً خودسرانه اقدام به برگزاری چنین مراسماتی می کند که بسیار جای تاسف دارد.

با توجه به اینکه در طی هفته های گذشته پایگاه خبری میانا با درج مطلبی با عنوان "نگاه پفک گونه شهرداری میانه در صدور مجوز برای اجراهای عمومی" خواستار رعایت مراحل قانونی اخذ مجوز برای اجراهای عمومی توسط بانیان چنین مراسماتی شده بود، ولی با این وجود ضمن مواجهه با برخی رفتارهای ناشایست از سوی عوامل مرتبط این نهادها، دست آخر هم با سکوت معنی دار اعضای شورای شهر میانه مواجه شد.

حال با مد نظر قرار دادن تجربیات ارزنده شورای اسلامی شهر میانه به عنوان نهاد مردمی در بی اعتنایی به شاکله وجودی نهادی با نام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نوعی دهن کجی به آن، شاهد تکرار مجدد برگزاری مراسم گروهای هنری به صورت اجرای عمومی بدون اطلاع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه و سیر مراحل قانونی آن هستیم.

اخبار و اطلاع رسانی های انجام شده توسط شورای شهر میانه از طریق نصب بنر در سطح شهر حاکی از برگزاری مراسم جشنی در روز جمعه ۱۱ فروردین ماه می باشد، حال با مد نظر قرار دادن این موضوع که نفس کار و برگزاری چنین جشنی در آستانه میلاد فرخنده امیر المومنین (ع) و به مناسبت و روز شوراها و همچنین روز معلم و کارگر، عمل قابل تقدیر و شایسته ای است، اما باید گفت برخی تصمیم گیری ها و رفتارهای یک جانبه در روند برگزاری این قبیل مراسمات توسط مجموعه شورای اسلامی شهر میانه ناشایست و در شان و جایگاه آن نیست.

مسئول امور فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام این موضوع که تمامی اجراهای عمومی گروه های هنری در سطح شهرستان منوط به اخذ مجوز و تایید محتوای آثار ارائه شده در این مراسمات است،افزود: مراسمات اجرای عمومی به مراسمی اطلاق می شود که حضور عموم در آن آزاد و در محیط های عمومی و بزرگ شهر برگزار شود.

عظیمی با اشاره به این موضوع که مراسمات درون سازمانی ادارات و سازمان هایی که برای کارکنان و کارگران خود و با حضور خانواده هایشان برگزار می شود، نیاز به طی چنین مراحلی نیست، اظهار داشت: بی اعتنایی به قوانین حاکم در سطح جامعه و رواج آن آینده روشنی برای عرصه هنری شهرستان رقم نخواهد زد.

گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر با وجود تبلیغات گسترده این مراسم و درج متنی در تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که هیچ یک از کارکنان و سرپرست این اداره از آن مطلع نبودند، موجبات اعتراض و گلایه مسئولین این نهاد دولتی را رقم زده اند.

حال باید دید موضع گیری فرماندار میانه به عنوان نظاره گر عملکرد ادارات و سازمان های شهرستان در این خصوص چه خواهد بود.

 

دهن گجی شورای اسلامی شهر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه

 

دهن گجی شورای اسلامی شهر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *