مرگ تدریجی گیربکس سازی میانه در میان سکوت مسئولین/چه کسی پاسخگوست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در آستانه روز کارگر و تجلیل از این قشر زحمت کش جامعه بویژه در مجموعه فولاد میانه این بار این تجلیل ریشه ای تر به سراغ کارگران مجموعه گیربکس سازی می آید.

پس از تعدیل ۲۵ نفر از نیروی کارگری این مجموعه اینبار  بنا به گزارشات واصله از کارگران، در یک برنامه ریزی جالب و هدف مند از طرف عوامل این مجموعه صنعتی و شرکت نیرو محرکه طی چند روز آینده خطوط مونتاژه این مجموعه آرام آرام جمع آوری و بصورت زیر زمینی با میانه و شرکت میانرو خداحافظی می کنند و باید منتظر اخراج اعضای دیگر این مجموعه نیز باشیم .

پس از ممانعت مسئولین شهرستان میانه از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، انتظار می رفت تا شاهد پیشرفت های بیشتر، و آمدن دستگاه های جدید و احداث خط تولید گیربکس ماشین آریسان با عنوان تجاری پی یو وان باشیم و در هیمن راستا وام اخذ شده یک و نیم میلیاردی از بانک سینا شهرستان نیزبه این روند سرعت ببخشد.


ولی انگار ممانعت های مدیریت سیستم از حضور پی یو وان در میانه به هر عنوان ادامه دارد و سود شخصی یا صرفه نداشتن به هر عنوان ارج تر است. حال که نه از دستگاههای جدید نیز که خبری است و نه دستورات اخذ شده توسط نمایندگان از مدیریت نیرو محرکه یا هر سمت اجرائی دیگری در این مرکز تولیدی ، ضمانت اجرائی ندارد، این مجموعه صنعتی که بعد از کارخانه فولاد به عنوان دومین کارخانه بزرگ صنعتی شهرستان به شمار می آید به سمت مرگ تدریجی حرکت می کند.

حال چندین سوال ذهن هر شنونده ای را می آزارد :

وام اخذ شده چرا بر سر سفره این مجموعه غریبی می کند و انگار تمایل به مراجعت به قزوین دارد که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست . و اگر این مبلغ به نیرومحرکه قزوین برود باید مدیریت و مجموعه پاسخگو باشند چون تا جایی که ما می دانیم این وام با تلاشهای نمایندگان شهر اخذ گردیده است .

رویه مدیریت مجموعه نیز شبهه بر انگیز و به هیچ عنوان قابل توجیهه نمی باشد مقاومت های ایشان در برخورد با نماینده شهر؟و شفاف نکردن مسائل کارخانه و اگر و اما های مکرر ایشان در بیاناتشان همه نشانه ای از عدم صداقت دارد.  

 

لازم به ذکر است شرکت میانرو در سال ۱۳۸۳جهت ساخت قطعات انواع گیربکس با نام  شرکت تولیدی قطعات گیربکس میانرو شروع به کار کرد.


این کارخانه با ۲۰ دستگاه ماشین تراش CNC مدل امکو و تولید سالیانه دو میلیون قطعه آغاز به کار کردو سپس با افزایش ماشین تولید خود را تا مرز یه میلیون و ۲۰۰هزار قطعه افزایش داد و در ماه های پایان سال ۱۳۸۹ مقرر گردید مونتاژ گیربکس وانت باردو از ایران خودرو به میانرو منتقل گردد.

بلافاصله اقدام به جذب نیرو از طریق آزمون و مصاحبه شد و ۵۰ نفر نیرو به همین منظور جذب و جهت آموزش های لازم به ایران خودرو و سپس به شرکت صنعتی نیرو محرکه اعزام شدند و از طرفی با شرکت های تخصصی قرار داد انتقال خط، منعقد و سپس تاسیسات و ابزار آلات مورد نیاز تهیه و خط مذکور در تاریخ ۱/۴/۹۰ راه اندازی و پس از طی دوره آزمایشی و تایید یک روز مونتاژخط توسط شرکت های ایران خودرو و ساپکو تولید انبوه آغاز و تا دی ماه بیش از ۶۰ هزار دستگاه گیربکس مونتاژ و به ایران خودرو تبریز منتقل و برروی وانت ها نصب و روانه بازار شد.

و الان نیز میزان نیروی این مجموعه با گذشت سالها به ۳۰۰ نفر افزایش و به ظرفیت چند برابر دست یافته است.


حال علاوه بر نامه ها و وعده و وعید مسئولین و نمایندگان مردم برای اخذ خط تولید گیربکس pu1متاسفانه این حرف تحقق نیافته و نیرو های این مجموعه به گفته مدیر عامل این مجموعه تعدیل خواهند شد.

کارخانه گیربکس سازی میانه توانایی تولید ۴۰۰ گیربکس در روز را دارد که با تولید وانت جدید ایران خودرو به جای وانت پیکان به علت پایین بودن میزان این خودرو ( ۳۰ عدد در روز) خط تولید کارخانه میانرو میانه عملا دچار رکود شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *