ابتذال به بهانه شادی، این بار در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

به نقل از زیتون؛ دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته ، شادیانه ای توسط کانون تئاتر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با همکاری انجمن های علمی! این دانشگاه برگزار شد. اینکه چگونه برگزاری چنین برنامه ای با همکاری انجمن علمی به تائید شورای فرهنگی دانشگاه رسیده  چگونه همکاری در اجرای تئاتر در چارچوب وظایف انجمن علمی جای گرفته خود بحث دیگری است گرچه یکی از اعضای شورای فرهنگی هم درین باره گفته در درخواست کانون تئاتر همکاری انجمنهای علمی مطرح نبوده است!

 

این برنامه شامل اجرای دو نمایش با عناوین "رومئوی سال ۹۴" و "من و یلدا، یهویی" بود. هماهنگی ها به گونه ای بود که تماشاگران این برنامه باید برای حضور در سالن بلیط تهیه می کردند و مقرر شده بود عواید حاصل از بلیط فروشی به کانون خیریه دانشگاه و موسسه محک اهدا شود.

 

تا اینجای کار کاملا خوب و خیرخواهانه است. اما محتوای این نمایش ها به گونه ای بود که به گفته ی تماشاگران گاهی شوخی های بسیار زننده ، خنده را بر لبان تماشاگران می خشکاند.

 

همه ی ماجرا ، در شوخی های زننده چند تن از بازیگران این تئاتر خلاصه نشد و کار به جایی رسید که بازیگران پسر این نمایش همزمان با خواندن قسمتی از ترانه ی یکی از خوانندگان خارج نشین شروع به رقص کردند که فارغ از جنبه ی شرعی و مذهبی که حکم آن کاملا معلوم است ، اجرای این حرکات ناخوشایند در دانشگاه در نوع خود بسیار کم سابقه و تعجب برانگیز بود.

 

استفاده ی از الفاظ رکیک بخش دیگری از شاهکار این گروه بود. گویی عوامل این نمایش خود را با گروه های هنری فعال در داخل شهر مثل گروه هنری بابک و صحن مقدس دانشگاه و مخاطب فهیم دانشجو را با مخاطب عام اشتباه گرفته اند.

 

همه ی این ها در حالی است که شنیده شده این تئاتر قبل از اجرا توسط تنی چند از مسئولین فرهنگی دانشگاه از جمله معاون فرهنگی اجتماعی این دانشگاه بازبینی شده است. بنابراین شاید بتوان گفت این نمایش با تائید این مسئولین اجرا شده که در این صورت این کوتاهی و مسامحه بر گردن ای بزرگواران است البته گفته شده است که اجرای اصلی این گروه با آنچه پیش از اجرای اصلی درحضور برخی مسئولین انجام دادند تفاوت داشته است.

 

از همه تاسف بارتر آن است که معاونت فرهنگی دانشگاه هم به نوعی از این گونه اقدامات حمایت می کند آن طور که یکی از فعالین فرهنگی گفته معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه در پاسخ به اعتراضش درباره این برنامه ها، گفته که اینها هنر است! و نباید زیاد سخت گیری کرد!

 

متاسفانه شاهد برخی پس روی های فرهنگی در داخل فضای تعدادی از دانشگاه های کشور هستیم. سال پیش نیز یکی از کانونهای زیر مجموعه ی معاونت فرهنگی این دانشگاه با انتشار چند نشریه که بسیاری از مطالب آنها توسط ضد انقلاب خارج نشین نوشته شده بود ، چندین روز فضای این دانشگاه را به بحران کشاند که حتی واکنش نماینده محترم ولی فقیه در استان را نیز در پی داشت.

 

حال باید پرسید در حالی که همه می دانیم امروز یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین نگرانی مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی کشور هست چطور مسئولین فرهنگی دانشگاه از جمله معاونت فرهنگی اجتماعی آن این طور با مماشات و اهمال کاری خود زمینه را برای بیان و بروز اقدامات خلاف شرع و فرهنگ اسلامی –ایرانی فراهم می کنند؟ 

 

آیا وقت آن نرسیده که ریاست محترم و فرهیخته دانشگاه و مسئولین فرهنگی دانشگاه،  با تجدید نظر در رویکردهای فرهنگی خویش باعث ایجاد فضایی دوستانه تر و بانشاط تر در دانشگاه شود؟

 

این درحالی است که مسئولین این دانشگاه راجع به فوت دانشجوی دختر سکوت کرده و پاسخگوی عملکرد خود در این خصوص نبوده اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. حالا اگه روضه بود و همه سر و صورتشونو زخم و ذیلی می کردند باز هم می گفتید زشت ، بعیده ؟

    به نظرم از دیدگاه شما این شادی ها (که هیچ تاثیر منفی هم نداره ) حرام و ناشایست است ولی رابطه دزدکی دختر و پسر دانشجو تو کافه ها و … چون دیده نمیشه بهتر از اینه !!!

    آقا یکمی هم به روحیات توجه کنید هی با این چوب من دراورده شرع و فرهنگ تو سر این دانشجوهای بیچاره نزنید !!! از خدا بترسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *