کارخانه فولاد میانه از خریدارن سلب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمود ماهیار نماینده کارگران کارخانه فولاد میانه در گفتگو با خبرنگار میانا با اشاره به برگزاری جلسه امروز در دفتر ادره کل حمایت مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشو بر حسب تصمیم کمسیون کارگری شورای تامین امنیت کشور با حضور ۱۲ نفر نمایندگان سازمان خصصی سازی، مسئولین سازمان ایمدور و شرکت ملی فولاد و همچنین  وزارت کشو و استانداری آذربایجان شرقی ، شرکت فولاد آذربایجان و طرح فولاد میانه از خریداران فعلی این مجموعه اقاله گردد.

در این جلسه تاکید شده است که با فراهم شدن شرایط واگذاری مطابق مقرارت و اصل ۴۴ قانون کارخانه فولاد میانه مجدد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

لازم به ذکر است محمد علی مددی نماینده مردم میانه در این جلسه حضور داشته است.

طرح فولادمیانه و کارخانه فولاد آذربایجان به عنوان یکی از هفت طرح فولادی کشور، ۱۴ سال پیش در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار در سه کیلومتری جنوب شرق شهر میانه در سه فاز اول تولید نورد‌، احیا و ذوب افتتاح شد و پس از گذشت کمتر از سه سال توانست با تولید ۵۵۰ هزار و ۵۶۷ تن نورد سبک به ظرفیت اسمی برسد و در ۱۵ سال گذشته علی رغم فراز و نشیب های مختلفی به کار خود ادامه دهد اما به دلیل بروز برخی مشکلات مالی در حالی که کارخانه احیا ۴۵ درصد و مجتع ذوب ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، توسعه فازهای دوم و سوم این طرح برای رسیدن به هدف تولید ۸۰۰هزار تا یک میلیون تن فولاد خام به مدت شش سال متوقف شده و منوط به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق واگذاری در قالب سیاست های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی شد.

این واگذاری علی رغم اعتراض های مسئولان شهرستان، نمایندگان مجلس و ۵۷۳ کارگر خط تولید آن به جای واگذاری از طریق فرابورس، ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق مزایده انجام گرفت و گروه مالی ملت به همراه یک شخص حقیقی  ۱۰۰ درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان و ۶۵ درصد سهام طرح فولاد میانه را  با قیمت ۳۸۵ میلیارد تومان در اختیار گرفت و موجوب رکود در تولید و تعدیل کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی شد.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۸ نظر

  1. زنده باد دکتر مددی

  2. میانه ای

    با تشکر از پایگاه اطلاع رسانی میانا که در این مدت از تلاشهای خود کوتاهی نکردند

  3. من از منتقدان سر سخت مددی بودم از نزدیک در جریان پیگیری  و حمایت ایشان از اقاله فولاد بودم الان به او ایمان دارم خدا قوت مددی تا عمر دارم پشتیبان توام

  4. از آقای محمود ماهیار عزیز که از جان و دل مایه گذاشت تشکر میکنم..

    آقا محمود دوست داریم

    • محمود ماهیار

      با سلام خدمت همه همشهریان عزیز وتمامی همکاران محترم؛لطف خدا شامل حال همه کارگران فولاد شد که توانستیم در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیریم. تشکر واقعی را باید بنده از شما به عمل بیاورم.تیم اعضای شورای اسلامی کار کارخانه فولاد این کار را فقط به خاطر کارگران انجام ندئاد.بخدا قسم بحث آینده شهر وجوانان آزمون داده ورانندگان محترم تریلی وصنایع پائین دست در ارتباط با فولاد وبسیاری از مسائل دیگر مطرح بود که با تلاش نمایندگان محترم مردم در مجلس؛بخصوص آقای دکتر مددی؛امام جمعه معزز ومحترم؛جناب آقای دکتر حیدری آزاد در قامت فرماندار وقت شهرستان واعضای شورای محترم تامین؛نیروهای اطلاعات وامنیت وسربازان گمنام امام زمان (عج)ودر سایه اقتدار قانون در کشور در سال مزین به شعار: دولت وملت؛همدلی وهمزبانی محقق گردید.بنده هم بنوبه خود این اتفاق میمون ومبارک را خدمت کلیه همکاران عزیر وتمام مسئولانی که کارگران مجتمع نورد؛ذوب واحیاء فولاد را همراهی کردند تشکر وقدردانی میکنم. مخلص واردادتمند همه همشهریان هستم.در خاتمه از درایت ئشجاعت آقای امید کوهی وزحمت کشان سایت وزین میانا بی نهایت سپاسگزارم .برایشان آرزوی موفقیت وسربلندی مسئلت دارم. با تشکر مجدد از همه عزیران.

  5. جانم فدای رهبر

    از تمام نمایندگان کارگری بخصوص آقای ماهیار که مرد مومن و پر تلاش میباشند تشکر می کنیم

    آقا زودتر هیت مدیره رو تشکیل بدین یک مدیر عامل انتخاب کنین تولید رو شروع کنین منتظر چی هستین تا وقتی که شمش و میلگرد تولید نشه تا وقتی که دستهای خیانت کوتاه بشه باید تلاش کرد خدا اجرتون بده ………..
     

  6. جانم فدای رهبر

    باید دست خیانتکار قطع شود تا بیت المال حفظ شود از آقای مددی می خواهیم همیشه باتلاش پر شور خودشون کسایی که اینطور دست اندازی به بیت المال می کنند کوتاه کنه

    آقای ماهیار آقای …….نمایندگان کارگری تا خون در رگ ما کارگران میجوشد پشت سر شما ایستاده ایم

    امیدواریم از این به بعد همه بیدار باشند و هر کسی چشم بد به کارخانه دوخت رو کور کرد …

    از این به بعد اجازه نخواهیم داد افراد بی لیاقت سر بلند کنند وفتنه هاشون رو توی خودشون خفه خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *