برکناری فرماندار میانه و کاسه های داغ تر از آش!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسماعیل حیدری آزاد ۴ روز پیش و بعد از ۱۴ ماه بطور غیر منتظره ای و بدون برنامه ریزی قبلی از قطار دولت تدبیر و امید پیاده شد.

 

حیدری آزاد که فردی کاملاً همسو با دولت تدبیر و امید بود و در سلوک رفتاری و فکری خود، تقرب بالایی نسبت به دولت اعتدال داشت ظرف ۲۴ ساعت و بدون پاسخگویی وزیر در تلاش چندین ساعته برای برقراری تماس و همچنین عدم حضور استاندار در جلسه تودیع و معارفه از سمت خود کنار گذاشته شد.

براستی برکناری فرمانداری که از سوی دولت تدبیر و امید مامور به خدمت به مردم شده و حال به بنا هر دلیلی موعد رفتنش از پست مدیریتی خود فرا رسیده، اینگونه مهم است که با وجود غیر مکشوف باقی ماندن دلایل این برکناری برای همگان بخصوص طرفداران وی در شهرستان، با حمایت و در بوق و کرنا کردن و حتی استفاده از الفظ اصحاب رسانه در دادخواهی و رسیدگی به این موضوع نام برده شود؟

در مقابل تبلیغات و سمت گیری فوق از سوی برخی رسانه های محلی در بازتاب این واقعه و موضع گیری منفعلانه در درج اخبار مرتبط، بارزترین مصداق برای این تقسیم بندی استفاده از واژه گانی در قالب حمایت اصحاب رسانه و درج مقالات متعدد در سایت ها مبنی بر اعتراض به این برکناری در نوع خود قابل توجه است.


هر چند مدارک و مستندات موارد مورد اشاره نزد پایگاه خبری میانا محفوظ خواهد ماند بایستی گفت، در این میان برخی اشخاص وابسته به جریان حاکم در زمان مدیریتی اسماعیل حیدری آزاد فرماندار برکنار شده شهرستان میانه که با سکوت معنادار در فضای باکوت شده رسانه ای در روزهای اخیر با بهره‌بردای یک سویه از فضای رسانه ای سعی داشته اند تا از اندک فرصت باقی مانده در بازگشت حیدری آزاد به نجوی شایسته و زیرکانه استفاده ببرند.


با مد نظر قرار دادن این موضوع که هیچ گاه نمی توان نگاه جریانی و سیاسی را از رسانه ها گرفت، اما باید گفت این برکناری چهره ی بسیاری از حمایت های پشت پرده و سرپوش گذاشتن به نقاط ضعف را آشکار نمود.


نباید فراموش کرد که وظیفه اصلی مسئولین نظام خدمت بی منت و صادقانه به مردم است و در این میان پایگاه اطلاع رسانی میانا با پرهیز از دامن زدن به مسائل حاشیه ای،ضمن اشاره به موضع گیری های صریح و شفاف مسئولین، سعی داشت تا ضمن انعکاس اخبار در آگاه سازی اذهان عمومی، به اطلاع برساند هیچ گاه در زمره سایت ها و رسانه های مورد اشاره در مطالب برخی از جریان های فکری مورد جمایت از اشخاص خاص دولتی  نبوده و از این طریق بر مواضع مورد تاکید خود درطی سالیان گذشته نسبت به برخی کج اندیشی و یارگیرهای سیاسی، پافشاری و تمامی مطالب خود را از طریق همین رسانه ی مردمی  به سمع و نظر مخاطبین و همشهریان خواهد رساند.

هر چند مطالب نگارش شده در دیدگاه گردانندگان رسانه های هدف در زمره ی مطالب سهم خواهی و خود بزرگ بینی قلمداد خواهد شد،  ولی باید گفت ضرورت رعایت اخلاق  رسانه ها مسئله ای است که این روزها جمعی از خبرنگاران شهرستان میانه نسبت به آن معترض بوده و نبود آن گلایه مند هستند. البته که معیارهای رسانه ای و سیاسی این قبیل اشخاص مورد احترام بوده و مردم خود نسبت به این گونه حمایت های بی دلیل و گورگورانه قضاوت خواهند کرد.

امیدوارم که بی اخلاقی های رسانه ای و حمایت شخص و جناحی از مسئولینی که وظیفه ای جز خدمت به مردم ندارند میان برود. 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. بسیار زیبا و متین موشکافی و واکاوی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *