رئیس جدید رسانه ملی در یک نگاه + فیلم

دکتر “محمد سرافراز” رئیس جدید رسانه ملی که تاکنون معاونت برون مرزی رسانه ملی را بر عهده داشته است چهره بین‌المللی صدا و سیما است.

 

دکتر محمدسرافراز که تاکنون معاونت برون‌مرزی رسانه ملی را برعهده داشته است و چهره بین‌المللی سازمان صداوسیما محسوب می‌شود.

وی بیش از 20 سال تخصص و تجربه راهبردی در مدیریت ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی منطقه و جهانی داشته است.

العالم، سحر، الکوثر از جمله شبکه‌های برون‌ مرزی صداوسیما هستند که در شرایط پیچیده منطقه وظیفه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و تأمین دیگر نیازهای افکار عمومی را برعهده دارند.

وی درسال 1384 در رابطه با اهداف کلی شبکه العالم بیان داشت: شبکه العالم هدف کلی‌اش آن است که مسلمانان جهان را که به زبان عربی آشنایی دارند را از حال و هوای همدیگر آگاه کند و وحدتی در بین کشورهای اسلامی ایجاد کند تا در مقابله توطئه‌ها و نقش‌های نظام سلطه جهانی که طراحی می‌کند بتواند در رابطه با آگاهی بخشی مثمر ثمر باشد.

راه‌اندازی چندین شبکه تلویزیونی دیگر از نقاط عطف کارنامه سرافراز به شمار می‌روند.

شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌ وی که به علت نقش تأثیرگذارش بر افکار عمومی در عرصه ارتباطات جهانی کاملا شناخته شده است از جمله این شبکه‌ها است.

دکتر محمد سرافراز در سال 1386 در رابطه با اهداف تشکیل شبکه‌های غیرفارسی زبان اظهار داشت: ما می‌خواهیم در واقع یک پنجره جدیدی برای مخاطبین غربی باز کنیم و تا جایی که می‌شود یک نگاه و تحلیل متفاوتی را به آنها ارائه کنیم.

تأسیس شبکه، فیلم و سریال آی فیلم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی حرکت دیگری بود که در سالهای اخیر معاونت برون مرزی صداوسیما را در عرصه متفاوت تولید و پخش محصولات فرهنگی و هنری فعال کرد.

سه سال پیش توجه معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما به نیاز ملت‌های منطقه آمریکای لاتین زمینه ساز راه اندازی شبکه برون مرزی اسپانیولی زبان هیسپان‌تی‌وی شد.

وی در رابطه با افتتاح  این شبکه اسپانیولی زبانی گفته بود خوشبختانه این شبکه علاوه بر اینکه نخستین شبکه اسپانیایی است که از خاورمیانه پخش می‌شود نخستین شبکه تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران است که به روش اچ‌دی پخش می‌شود.

راه اندازی و مدیریت راهبردی ده‌ها شبکه رادیویی برون مرزی از دیگر فعالیت‌های سرافراز در دو دهه اخیر بوده است.

محمدسرافراز با راه اندازی و مدیریت شبکه‌های انگلیسی زبان پرس تی‌وی، عربی زبان العالم و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی و همچنین شبکه آی فیلم نقش اثرگذار در رسانه‌ای کردن مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی بین‌المللی داشته است.

وی دکتری علوم سیاسی خود را از دانشگاه بیروت گرفته است و مؤلف مقالات متعددی در زمینه‌های مختلف است.

وی  به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است و در کتاب طالبان از ظهور تا افول به بررسی یکی از پیچیده‌ترین جریان‌های سیاسی منطقه می‌پردازد.

کتاب او با موضوع تکفیری‌ها که به زبان عربی در بیروت منتشر شده است در میان اهالی رسانه و سیاست شهرت دارد.

سرافراز به تناسب تخصص و تجربیاتش با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی است.

رئیس جدید سازمان صداوسیما برادر دو شهید است و خود نیز پس از بارها حضور در جبهه‌های دفاع از غیرت و شرف در عملیات کربلای5 جانباز شده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *