ایران در مذاکرات هسته ای در خط مشی ارائه شده توسط ترکیه حرکت می کند

به گزارش میانا به نقل از سرویس بین الملل آناج، بعد از اعلام چارچوب مذاکرات اولین واکنش از سوی ترکیه از طرف مولوت چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بود. وی اظهار نمود: ترکیه چارچوب بدست آمده در مذاکرات ۵+۱ را تائید می نماید  و همچنین با اشاره به میانجیگری ترکیه و برزیل در سال ۲۰۱۰، در مذاکرات ۵+۱ گفت: ترکیه نقش مهمی در رسیدن به این چارچوب داشته و هم اکنون که به چارچوب بدست امده نگاه می کنیم ادامه خط مشی مذاکرات ۲۰۱۰ ترکیه توسط ایران در مذاکرات ۵+۱ را می بینیم و امیدواریم همچنان در این خط قرار گیرد!

چارچوب مذاکرات همچنین در سرفصل سخنرانی داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه قرار داشت. وی رسیدن به این چارچوب را امری مهم و مثبت برای ترکیه عنوان نمود و این چارچوب را امری تاثیرگذار در استقرار منطقه خواند.

او نیز با اشاره به مذاکرات مارس ۲۰۱۰ گفت: ترکیه زمینه توافقات را برای گروه ۵+۱ را در مذاکرات مارس ۲۰۱۰ تامین نموده است و این قضیه انکارناپذیر می باشد!

تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه نیز این گونه اظهار نظر نمود: "ایران کشور همسایه و دارای روابط نزدیک با ترکیه می باشد و در برداشته شدن تحریمات علیه ایران، ترکیه نقش مهمی داشته است. این تحریمات نمی توانند به طور مستمر ادامه یابند. فرصت ها و تهدیدات این شرایط باید بصورت جداگانه بررسی گردند. در این مدت نفت خام خریداری شده از ایران توسط ترکیه کاهش یافت و درحالیکه ایران بزرگترین منبع تامین کننده بود اکنون عراق تبدیل به بزرگترین منبع شده است. با توجه به نتایج ترکیه باید با احتیاط با این موضوع برخورد نماید.".

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *