بروجردی: حمله عربستان به یمن محکوم به شکست است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا،  علاء الدین بروجردی روز شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر همسر آیت الله احمد جنتی در جمع خبرنگاران به تحولات اخیر منطقه و حمله عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و اظهارداشت: سیاست های عربستان در منطقه به شکست انجامیده و با حمله اخیر این سیاست ها محکوم است. 



وی تصریح کرد: عربستان سعودی در حمله به یمن حتی رعایت همسایگی را با این کشور نکرد و جنگی را آغاز کرده که از هیچ منطقی برخوردار نیست. 



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حمله نظامی عربستان نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می شود و این هجوم نقض حاکمیت یمن به عنوان عضو سازمان ملل و عضو سازمان همکاری های اسلامی است. 



وی یادآور شد: جنگ آخرین تیر در ترکش است و عربستان هم با یک نگاه مستکبرانه نسبت به منطقه و از جمله کشور همسایه یمن سال ها است که ظلمی را روا داشته و از همه اهرم های خود نیز استفاده کرده است تا بتواند سیاست های خود را در این کشور اعمال کند اما با شکست مواجه شده است. 



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مردم یمن در طول تاریخ مردمی شجاع، سلحشور و استوار بوده اند و عربستان و ائتلافی که فراهم کرده نیز قطعا حریف این ملت نخواهد بود و از امروز شکست این عملیات عربستان و آثار منفی آن برای منطقه قابل پیش بینی است که این آثار تا سال ها دامن گیر این کشور خواهد شد. 



بروجردی درباره موضع گیری اخیر رییس جمهوری ترکیه مبنی بر نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر عراق و یمن و تلاش برای تأثیرگذاری منفی، گفت: اگر ما سیاست های ترکیه را در سال های اخیر یک زنجیره فرض کنیم بسیاری از حلقه های این زنجیره شکست خورده است. 



وی تصریح کرد: سوریه یک نمونه بارز در این زمینه است، ترکیه سال هاست که با ایجاد تسهیلات برای آموزش و تقویت تروریست ها، زمینه سازی کرده است و حتی رعایت حق همسایگی این کشور را نیز نمی کند در حالی که به دنبال تغییر حاکمیت سوریه بود، شکست خورد و در عراق نیز وضعیت مشابهی را دنبال کرد. 



نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: ما به کشورهای اسلامی همسایه احترام گذاشته ایم اما این موضع گیری ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. 



بروجردی همچنین گفت: ما در میان ۵۷ کشور اسلامی این افتخار را داشته ایم که بنیان گذار دارالتقریب مذاهب باشیم و منادی وحدت در جهان اسلام نیز هستیم و این نکته ای که رییس جمهوری ترکیه گفته است که ایران به دنبال حاکمیت شیعه است حتما نکته غلطی است. 



وی اظهار کرد: بیشترین حجم کمک های ما به مبارزانی است که از برادران اهل سنت ما اعم از جهاد اسلامی و حماس هستند و در فلسطین با صهیونیسم مبارزه می کنند. امیدواریم این کج راهه ای که دولت ترکیه در آن قرار گرفته تغییر کند و این کشور سیاست هایش را نیز تغییر دهد. 



وی در پاسخ به سوالی درباره این که عربستان ایران را تهدید کرده است که پس از این عملیات حامیان مردم یمن را مورد حمله قرار می گیرند، پاسخ ایران به این تهدید چیست؟، گفت: عربستان کوچک تر از این است که توان تهدید جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد خود آنها هم به خوبی این مساله را می دانند. 



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد اهمیت اجرایی شدن شعار امسال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: اهمیت این شعار آن است که پیوسته محور پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار اقتدار نظام وحدت کلمه بوده است.



بروجردی ادامه داد: دعوت رهبر معظم انقلاب در شرایطی که ما در حال مصاف سیاسی با قدرت های بزرگ جهان برای احقاق حقوق هسته ای هستیم یک ضرورت بسیار جدی است که با همزبانی و همدلی بتوانیم صف واحدی را در مقابل دشمن تشکیل دهیم و حق این ملت را به خوبی محقق کنیم. 



براثر تهاجم هوایی سعودی ها و هم پیمانانش به مناطق مسکونی یمن که از روز پنج شنبه گذشته آغاز شد تاکنون دهها غیرنظامی از جمله شماری کودک و زن جان خود را از دست داده اند.



مقام های وزارت بهداشت یمن روز جمعه گفتند که دست کم ۶۰ غیرنظامی در تهاجم هوایی چند ساعته سعودی و متحدانش به یمن، جان باخته اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *