رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی: مردم مراقب مسمومیت های غذایی باشند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، دکتر روزبه رجایی غفوری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسمومیت های غذایی به دلیل حمل نادرست مواد خوراکی، یکی از شایع ترین بیماری های هنگام سفر است.

وی افزود: بر خلاف عوامل باکتریایی و انگلی که یک دوره چند روزه برای ظهور بیماری دارد، مسمومیت های غذایی با فاصله چند ساعت از مصرف غذای فاسدی که به مدت طولانی خارج از یخچال نگهداری شده ، ایجاد می شود.

دکتر رجایی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری های گوارشی ضروری است افراد قبل از خوردن غذا، دست های خود را به خوبی بشویند.

وی از مسافران و گردشگران درخواست کرد: از آشامیدن آب چشمه ها، سرچشمه ها، رودخانه ها و چاه ها به احتمال آمیخته بودن با مدفوع انسان یا حیوان پرهیز کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان شرقی افزود: مسافران و گردشگران آب آشامیدنی خود را از طریق آب های معدنی و استاندارد و بهداشتی تامین کنند.

وی اظهار کرد: در صورت دسترسی نداشتن به آب های معدنی، بهتر است از آب های جوشانده شده یا شیر آبخوری هایی که توسط شهرداری علامت گذاری شده استفاده شود.

رجایی گفت: با آغاز طرح امداد نوروزی ۱۰ ایستگاه سلامت این مرکز در ورودی های اصلی شهرهای تبریز، سراب، بستان آباد، عجب شیر، سه راهی هادی شهر، مرند و میانه مستقر شده و به مسافران نوروزی ارایه خدمات می دهند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای آماده باش فوریت های پزشکی انجام شده و آمادگی لازم در مقابله با حوادث غیرقابل پیش بینی صورت گرفته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: پایگاه های شهری و جاده ای، موتور آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ آماده مقابله با حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی به مسافران و شهروندان در ایام نوروز هستند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *