هدف عربستان از حمله به یمن برهم زدن امنیت و وحدت در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه میانه در خطبه های اولین نماز جمعه سال ۹۴، با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به لزوم رعایت عفت و پاکدامنی در جامعه، افزود : دوری از گناه بخصوص شهوات دنیوی و جنسی در حالی که ابزار و انگیزه ارتکاب به آن نیز در اختیار انسان است، اجری برابر با شهادت در نز پرودگار دارد.

وی با اشاره به این موضوع که رواج دنیا گرایی و شهوات در بین خانواده ها با ورود ابزارهای دشمنان از جمله ماهواره بوجود آمده است، اظهار داشت : مصرف گرایی و و دنیا گرایی و گوش دادن به هوا و هوس نفسانی و همچنین شهوت جنسی از جمله مواردی است که دشمنان بر روی آنان برنامه ریزی می کنند تا ضمن از میان برداشتن مسائل اخلاقی زمینه ساز از میان بردن عفت در جامعه اسلامی شوند.

حامدی، احیای عفت در جامعه عامل مهم مقابله با آسیب‌ های اجتماعی و  توطئه های دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان بخصوص توسط رسانه های ارتباط جمعی در بین خانواده ها عنوان کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به قرار گرفتن در اولین جمعه سال ۹۴ بر اهمیت گذر زمان و بهره گیری از لحظات زندگی و همچنین ارزیابی عملکرد و اعمال و رفتار مردم و مسئولین در طول یکسال گذشته تاکید کرد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به پشت سر گذاشت ایام فاطمیه، از حفظ حرمت ایام شهادت بانوی دو عالم و برگزاری مراسمات مذهبی توسط مردم و متولیان امر تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۲ فرودین ماه به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی توفیق برای سلامتی رهبر معظم انقلاب(مد)، حکومت کشور را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد.

وی با اشاره بر لزوم حفظ منابع طبیعی و پرهیز از آسیب رساندن به آن در ۱۳ فرودین به عنوان روز طبیعت، اظهار داشت : بی احترامی و رعایت نکردن موازین و اخلاقی و قوانین در این سنت ها بی شک همانند بدعت های غلطی است که وارد دین شده است .

امام جمعه میانه با اشاره به این موضوع که افراد جامعه باید از خرافه گویی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: برخی افراد در بسیار از وارد بدون علم و آگاهی، اقدام به صدور فتوا های شخصی می کنند که این مسئله به نوعی دامن زدن به خرافات و زمینه ساز انحراف افراد از دین می باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه با اشاره پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نام گذاری سال ۹۴ توسط ایشان بر لزوم حمایت همه جانبه مردم از دولت تاکید کردو اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول دو دهه گذشته بر اساس رصد کلی اوضاع کشور، منطقه و جهان و با توجه به آینده مردم و نظام و اولویت ها سال ها را نام گذاری می کنند.

وی ضمن اشاره به اشعار سال با عنوان " دولت و ملت، همدلی و هم زیانی "،  با اشاره به این موضوع که صحنه سیاسی کشور تبدیل به تخریب اشخاص و جایگاه ها گشته است تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تشخیص مکر دشمن در ایجاد دوگانگی و تفرقه در جامعه، با این نامگذاری در صدد پرهیز از دوگانگی و ایجاد فاصله بین ملت و دولت می باشند که تحقق آن در گرو همدلی و همزبانی و اعتماد متقابل است.

حامدی، ضمن اشاره به این موضوع که نقدهای که از دولت می شود نباید جنبه تخریبی داشته باشد، افزود : بطور متقابل دولت مردان نیز باید در مواجهه با نقدهای سازنده و اساسی ظرفیت پذیرش خود را بالا ببرند.

وی عمل به تکالیف دینی و تکیه بر ظرفیت داخلی را تنها عامل برون رفت از مشکلات پیش روی کشور عنوان کرد.

خطیب جمعه میانه به حمله عربستان به یمن اشاره کرد و اظهار کرد: حمله عربستان و پاکستان و هشت کشور عربی به یمن با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانان آنان انجام شده است.

امام جمعه میانه هدف رژیم آل سعود در مداخله نظامی در کشور یمن را برهم زدن امنیت و وحدت در منطقه و مسلمان کشی عنوان کرد و اظهار داشت : حرکت نسنجیده رژیم آل سعود در پیش برد اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه باعث سرنگونی این رژیم و افزایش نفرت مردم و آگاهی آنان نسبت به اهداف شوم آل سعودخواهد شد.

خبرنگار: امید کوهی

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *