شعار سال ۹۴ سناریوی دو قطبی سازی جامعه را خنثی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، سال ۹۴ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری گردید.

 

برای دلایل انتخاب این عنوان که راهبرد حقیقی مردم و دولت در سال ۹۴ می باشد می توان دلایلی را بر شمرد. یک برداشت ظاهری و سهل الوصول این است که رهبر معظم انقلاب می خواهند باری از دوش دولت بردارند و دولت را در انظار مردم معتبر و قابل تکیه نشان دهند و مردم را برای همراهی با سیاستهای دولت هدایت نمایند.نگاه و برداشتی که حامیان دولت در همان ابتدای اعلام سال با پیامک سازی به این امر مبادرت کردند.

 

یک نگاه دیگر در دلایل انتخاب این عنوان برای سال ۹۴، توجه دادن دولت به ظرفیت های مردمی است در همه حوزه ها علی الخصوص در حوزه اقتصاد. جنس این دولت بگونه ای است که نگاه به کلان سرمایه داران و غفلت از ظرفیت های مردمی یک رویه است لذا رهبر انقلاب خواسته اند به ظرفیت های مردمی بیشتر توجه شود.

 

اما نکته اصلی که به نظر نگارنده می تواند محل مداقّه بیشتری باشد، خنثی سازی دو قطبی سازی جامعه از سوی طیفی خاص بود.

 

مقام معظم رهبری در اواسط سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند. ایشان پنجم شهریور ماه سال گذشته و در دیدار با اعضای دولت فرمودند: جناح بندی های سیاسی اشکال ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه میشود.»

 

عده ای از رسانه ها عامدانه و عده ای دیگر غافلانه سناریو دو قطبی سازی جامعه را به پیش می برند که در چنین فضایی طبیعی است، مشکلات اساسی مردم فراموش می شود و قضاوت ها نه از روی عدل و انصاف که از روی تعصبات خشک و خالی خواهد بود.در واقع زمانی که فضا دوقطبی بشود دیگر در چنین فضایی قضاوت ها و موافقت ها و مخالفت ها نه بر اساس رفتارها و عملکردها، که بر اساس حب و بغض های جریانی و شخصی و گروهی شکل می گیرد و طبیعتاً کسانی که عملکرد قابل قبولی ندارند و از توجه مردم به ناکارآمدی های شان بیم دارند، بیشترین بهره را از چنین فضایی می برند.

 

 اظهارات نخبگان سیاسی جامعه در یک سال گذشته موید این ادعاست که عده ای از سیاسیون حیات خود را در دوقطبی سازی جامعه می دانند. برخی از سیاسیون دلشان میخواهد جامعه فضای «دربی» بخود بگیرد.اختلاف افکنی های موهومی که نان برخی ها از این مسیر تامین می شود.

 

 رهبر فرزانه انقلاب با دوراندیشی باز این توطئه را خنثی کردند.

 

شعار امسال یک عمیلات بزرگ برای در هم شکستن سناریو دوقطبی سازی جامعه است. این به معنی نقد رفتار های غلط نیست این به معنی منطقی سازی رفتارهاست.

 

امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه‌ی این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند. (رهبری عزیز ، یکم فروردین ۱۳۹۴)

نگارنده: غلامرضا سیفی

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *