اظهارات نسنجیده دستیار ویژه، صدای کف و سوت رسانه های بیگانه را بلند کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه آخر سال ۹۳ در جمع پرشور نماز گزاران ضمن اشاره بر لزوم استفاده از قوه تعقل و تفکر در ایراد بیانات افراد، افزود: کلام افراد نشان دهند میزان عقلانیت و شخصیت وی می باشد و این مورد در رابطه با افرادی که در سطح جامعه مسئولیت و جایگاهی در اختیار دارند بسیار حساس تر است.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که  رسانه های خارجی با استناد به صحبت های افراد مسئول داخل که گاهاً این افراد از جامعه روحانیت نیز می باشد، تمامی کمک های ایران به عراق را در راستای کشور گشایی دانسته و اقدامات اخیر ایران را زیر سوال بردند، اظهار داشت: تعطیلی برنامه حج و متوقف شدن پیشروی سربازان اسلام در عراق در جنگ علیه تروریست و داعش از جمله مواردی است که ناشی از همین سخنان تفرقه افکن و نسنجیده است.

وی معیار و میزان سنجش افراد را بر پایه عقلانیت و سخن گفتن سنجیده عنوان کرد .

امام جمعه میانه اظهارات نپخته و نسنجیده غیر عقلانی افرادی در جایگاه و سمت در جامعه را باعث سوءاستفاده دشمنان و سلب اعتماد علیه کشور ایران برشمرد و افزود: اظهارات نسنجیده دستیار ویژه ، صدای کف و سوت رسانه های بیگانه را بلند کرد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به قرار گیری در جمعه آخر سال ۹۳ که با عنوان روز ملی شدن صنعت نفت نیز در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است، بر ضرورت توجه به مسئله گذشت عمر به عنوان اصلی ترین سرمایه انسان ها در این دنیا تاکید کرد و افزود: ایام پایانی سال و فرارسیدن سال جدید فرصت خوبی برای بازاندیشی به عملکرد یک ساله گذشته است.

وی با اشاره به فراز و نشیب های فراوان در سال گذشته در شهرستان میانه از مشکلات بوجود آمده در ماه های پایانی سال بخصوص در مجموعه کارخانه فولاد و کمبود نقدینگی از پیگیری و تلاش مسئولین شهرستان در این راستا خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ۲ فرودین سال ۹۴ به عنوان روز جهانی آب، با اشاره به این موضوع که در آینده دیگر جنگ بین ملت ها بر سر سوخت نخواهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود منابع آبی متاسفانه  مصرف آب در جوامع اسلامی و در کشور ایران چندین برابر استاندار های جهانی است.

حامدی با بیان این موضوع که دین اسلام بر مسئله مصرف بهینه و درست بسیار تاکید داشته است، خواستار توجه هرچه بیشتر مردم در پرهیز از اسراف در استفاده از منابع آبی شد.

حجت الاسلام و والمسلمین حامدی با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: امیدواریم در نوروز امسال فرهنگ فاطمی در جامعه رونق بیشتری پیدا کرده و رنگ و بوی فاطمی در بهار امسال نمود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه میانه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز گفت: مسافرت، دید و بازدید و صله رحم مستحب است و هیچ منافاتی ندارد، اما باید از کارهایی که برخلاف شئونات اسلامی است پرهیز کرد.

وی همچنین از تلاش همه نهادهای فعال در بخش خدمت رسانی به مردم و مسافرین نوروزی و ایام تعطیلات عید قدردانی کرد و بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و ترافیکی از جمله بستن کمربندو کلاه ایمنی در راستای کاهش آسیب دیدگی ها در زمان تصادف و همچنین  آمار مرگ و میر در نوروز امسال تاکید کرد .

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *