فاصله نرخ دلاربانکی و آزاد کمتر از۵۰۰ تومان شد/نشانه های اجرای تک نرخی شدن ارز

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، بانک مرکزی در روزجاری نرخ دلار بانکی را ۲۷۹۹۸ ریال تعیین کرد که این رقم تنها دو ریال با ۲۸۰۰ تومان فاصله دارد که البته این رقم برای دلار بانکی نوعی رکورد به حساب می آید.

نرخ دلار بانکی در حالی در روزهای پایانی سال جاری افزایش یافته که درهفته گذشته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی از آماده شدن مقدمات اجرای ارز تک نرخی در بازار در سال ۹۴ خبر داد بود.

حال با این اقدام بانک مرکزی و رشد نرخ بانکی دلار در روزهای اخیر به نظر می رسد بانک مرکزی در حال هماهنگ کردن نرخ ارز رسمی با بازار آزاد است و تلاش دارد تا فاصله قیمت های بانکی و بازار آزاد را کاهش دهد تا بتواند برنامه اقتصادی خود را در زمینه ارز در سال آینده اجرایی کند.

ناگفته نماند که رشد نرخ بانکی دلار در حالی اتفاق افتاد که نرخ ارز در بودجه سال ۹۴ نیز رقمی معادل ۲۸۵۰ تومان تعیین شده و برهمین اساس نرخ ارز بانکی هم اکنون تنها ۵۰ تومان با نرخ ارز بودجه سال ۹۴ تفاوت دارد.

این تغییرات قیمتی در بازار بانکی و آزاد ارز در حالی رخ داد که زمزمه های تک نرخی کردن ارز در سال ۹۴ علاوه بر رییس کل بانک مرکزی از سوی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز شنیده شده بود.

کارشناسان بازار ارز معتقدند که زمزمه اجرای ارز تک نرخی در سال آتی بازار ارز را با جنب و جوش مواجه کرده و این امر مهمترین دلیل افت قیمت ها در بازار آزاد ارز است.

با توجه به اینکه مسوولان اقتصادی کشور طی یک سال و نیم گذشته اقدامات زیادی را برای سامان بخشیدن بازار ارز و ثابت نگه داشتن قیمت ها در این بازار انجام داده اند، به نظر می رسد دولت با تغییرات قیمتی در بازار آزاد و بانکی عزم خود را برای کاهش فساد در زمینه ارز در سال ۹۴ جزم کرده باشد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *