برپایی حلقه های فلاحین با حضور مهندسان بسیجی/ دربخش کشاورزی دچار ((حقارت وعدم توجه)) هستیم

به گزارش  اطلاع رسانی میانا به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، محمدرضا جهانسوز رئیس این سازمان در دومین حلقه سرمربیان استانی با بیان اینکه پیکره سازمان بسیج مستضعفین، تمام سازمان‌های قشری، غیر قشری و معاونت سازمان‌های بسیجی در روزهای سه‌شنبه موظف به برگزاری حلقه‌های صالحین هستند، اظهار داشت: در این راستا حلقه‌های صالحین روزهای دوشنبه یک هفته در میان با حضور سردار نقدی که در واقع حلقه‌های ویژه سرمربی‌ها است، برگزار می‌شود.

وی به رکن اصلی نامگذاری «حلقه‌های فلاحین» در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: فلاح یعنی کشاورز و دلیل این نامگذاری این است که اصل حرکت حلقه‌های صالحین به “فلاح شدن انسان‌ها” منجر می‌شود.

جهانسوز به ضرورت ایجاد حلقه‌های فلاحین از دیدگاه “امنیت غذایی” پرداخت و عنوان کرد: انتظار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی از برگزاری حلقه‌های فلاحین، زمینه سازی و توانمندسازی روحیه‌ بسیجی‌های و تقویت توانمندی بسیجیان در رابطه با حضور در عرصه امنیت غذایی است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه چرا امروزه امنیت غذایی به عنوان ارکان اصلی حکومت‌داری در دنیا مطرح می‌شود و چرا مسئله امنیت غذایی برای کشور ما ضرورت دارد، عنوان کرد: مسئله امنیت غذایی مثل تمامی حرکت‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد است. ما شاهد این هستیم که در واقع به سمت و سویی می‌رویم که ناگهان در دنیا مسئله‌ای حساس می شود که اینها در واقع به بن بست‌ رسیدن حرکت مادی‌گرانه غرب را می‌رساند. لذا مسئله امنیت غذایی، هم اینگونه در دنیا مطرح شده که در دهه 70 میلادی چون خشکسالی بسیار سنگینی اتفاق افتاد دنیا دچار مشکل شد؛ بطوری که قیمت غلات در دنیا دو برابر شد و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقایی و حکومت‌های وابسته به آن به خاطر این موضوع دچار اشکال شدند؛ از این رو اولین بار در سال 1974 کنفرانس جهانی غذا با “نام تجارت و تولیدات جهانی” برگزار شد و مسئله امنیت غذایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه امنیت غذایی در بخش کشاورزی جایگاه خاصی ندارد، افزود: در کشورمان مسئله امنیت غذایی بیشتر در وزارت بهداشت مطرح می‌شود و متأسفانه در بخش کشاورزی علی‌رغم فرمایشات مقام معظم رهبری دچار «حقارت و عدم توجه» هستیم.

جهانسوز به معتبرترین تعریف “امنیت غذایی” اشاره کرد و گفت: غذای همه مردم در همه زمان‌ها باید دسترسی فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و غذای کافی، سالم، مغذی و در خور فعالیت‌های روزانه‌شان و ترجیحات غذای برای زندگی سالم و فعال داشته باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *