کارگران گیربکس سازی میانه با افتتاح خط تولید آریسان خوشحال نشدند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، شرکت میانرو در سال ۱۳۸۳جهت ساخت قطعات انواع گیربکس با نام  شرکت تولیدی قطعات گیربکس میانرو شروع به کار کرد.

این کارخانه با ۲۰ دستگاه ماشین تراش CNC مدل امکو و تولید سالیانه دو میلیون قطعه آغاز به کار کردو سپس با افزایش ماشین تولید خود را تا مرز یه میلیون و ۲۰۰هزار قطعه افزایش داد و در ماه های پایان سال ۱۳۸۹ مقرر گردید مونتاژ گیربکس وانت باردو از ایران خودرو به میانرو منتقل گردد.

بلافاصله اقدام به جذب نیرو از طریق آزمون و مصاحبه شد و ۵۰ نفر نیرو به همین منظور جذب و جهت آموزش های لازم به ایران خودرو و سپس به شرکت صنعتی نیرو محرکه اعزام شدند و از طرفی با شرکت های تخصصی قرار داد انتقال خط، منعقد و سپس تاسیسات و ابزار آلات مورد نیاز تهیه و خط مذکور در تاریخ ۱/۴/۹۰ راه اندازی و پس از طی دوره آزمایشی و تایید یک روز مونتاژخط توسط شرکت های ایران خودرو و ساپکو تولید انبوه آغاز و تا دی ماه بیش از ۶۰ هزار دستگاه گیربکس مونتاژ و به ایران خودرو تبریز منتقل و برروی وانت ها نصب و روانه بازار شد.

و الان نیز میزان نیروی این مجموعه با گذشت سالها به ۳۰۰ نفر افزایش و به ظرفیت چند برابر دست یافته است.

حال علاوه بر نامه ها و وعده و وعید مسئولین و نمایندگان مردم برای اخذ خط تولید گیربکس pu1متاسفانه این حرف تحقق نیافته و نیرو های این مجموعه تعدیل خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان میانه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار میانا اظهار کرد:  در چند ماه اخیر طی نامه ای از مدیر عامل نیرو محرکه دستور ایجاد خط تولید گیربکس پی. یو . وان را در شهرستان اخذ کرده بودیم.

محمدعلی مددی افزود:  مدیرعامل نیرومحرکه طی نامه ای به صورت مستند به بنده دستور ایجاد این خط تولید را در میانه داده اند و به هیچ عنوان امکان لغو دستور وجود ندارد و بنده به شدت پیگیر جریان خواهم بود و این امر نباید بی نتیجه بماند.

وی تاکید کرد: قول خط تولید گیربکس پی. یو. وان در میانه یک وعده توسط شرکت نیرو محرکه نبوده بلکه مستندا طی دستوری به این جانب ارائه شده است و این دستور با هماهنگی وزیر صنایع و معادن و جلسات تخصصی با مدیریت و هیات رئیسه این مجموعه اخذ شده است .

 مددی گفت: با مسئله بیکاری بشدت در حال مبارزه هستیم و اجازه این روند را برای شهرستان نخواهیم داد و هرجا حقی از کارگری ضایع شود سعی داریم به حل مسئله و احقاق حق بپردازیم.

مدیر عامل شرکت گیربکس سازی میانرو نیز در گفت و گو با میانا اظهار کرد: پی.یو.وان محصول جدید ایران خودروی تبریز که دیروز با حضور مسئولان کشوری افتتاح رونمایی شد بود. طبق توافق با مدیریت شرکت نیرو محرکه و مساعدت مسئولین امر مقرر شده بود گیربکس این خودرو در میانه تولید و برای مونتاژ به کارخانه مربوطه ارسال گردد ولی متاسفانه بر خلاف وعده مسئولین امر و حضور مکرر نماینده گان این امر محقق نشد و نیرومحرکه ساخت گیربکس را به میانه واگذار نکرد.

علی اصغر چیذری ادامه داد: این درحالی است که ما برای راه اندازی این خط تولید تعداد زیادی دستگاه خریداری کرده و تعدادی نیزو جذب کرده بودیم.

وی گفت:  تعدادی از نیرو های این مجموعه که برای این امر جذب شده بودند از ماه آینده به صورت تعلیق در خواهند آمد تا در مجموعه تصمیم های نهای  گرفته شود.

وی خواهان کمک مسئولان امر برای حل مسئله یا ارائه راهکار جدید شد. 

خبرهای رسیده حاکی از آن است که خط تولید در این شرکت امروز در حرکت اعتراضی کاملا تعطیل بوده و کارکنان این کارخانه طی تماس با نمایندگان میانه خواستار حل مشکل این مجموعه شدند.

گفتنی است: شهرستان یکی از شهرستان های دارای آمار بیکاری بالا بوده و تعطیلی واحدهای صنعتی و  عدم نحقق وعده های مسئولان این امر را تشدید می کند. مردم میانه افتتاح وانت آریسان در تبریز را فرصتی برای اشتغال زایی در میانه میدانستند که متاسفانه محقق نشد و این امر نگذاشت افتتاح یک طرح صنعتی در مرکز استان مردم شهرستان میانه را هم خوشحال کند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *