خرید کالای داخلی کمک به اقتصادکشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه امروز 15 اسفند، در جمع پرشور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر، با بیان این موضوع که غيبت از گناهاني است که بايد از ارتکاب آن پرهيز کرد، افزود: اگر جامعه ای به بیماری غیبت مبتلا شود به دنبال آن نظم و احسانات دیگر نیز در آن جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه میانه با اشاره به این موضوع که غيبت کردن جنبه حق الناسی  را زيرپا می گذارد، اظهار داشت : همانطوری  که غيبت کردن حرام است شنيدن آن نيز حرام است و ما نبايد در مجلسي که در آن غيبت مي‌شود سکوت پیشه کنیم و در این صورت می بایست آن محل را ترک نمایيم.

وی تصریح کرد: غیبت کردن نشانه ضعف شخص غیبت کننده است و بايد براي کسي که درباره آن غيبت شده است به درگاه خداوند طلب استغفار کرد و همچنين از کسي که درباره آن غيبت شده است حلاليت طلبيد.

خطیب جمعه میانه همچنین با اشاره به ایام نزدیک به عید نوروز، با اشاره بر لزوم کنترل قیمت ها در بازار توسط دولت مردان، خاطرنشان کرد: کنترل نرخ کالاهای مختلف و جلوگیری از بالا رفتن تورم حاکم بر بازار از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی همچنین با اشاره به این موضوع که اگر مسلمانان به تکالیف دینی خود به درستی عمل کنند شاهد افزایش بی علت قیمت ها نخواهیم بود، افزود: در جامعه ایرانی و اسلامی که در آن تمامی مسائل و احاکم دینی به درستی اجرا شود نیازی به نظارت و کنترل نمی باشد.

حامدی با اشاره به روز 15 اسفند به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، اظهار داشت : درخت نعمتی الهی است که از سوی خداوند در اختیار انسان ها قرار گرفته و با کمی  تعمق به گذشته می توان دریافت برخی مشکلات از جمله وجود ریز گرد ها در سایه بی توجهی به حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت است.

وی با اشاره به 1200 شهید شهرستان میانه، از مردم خواست تا به نیت این شهدا یک نهال در این ایام بکارند.

امام جمعه میانه با اشاره به فرا رسیدن 20 اسفند ماه به عنوان روز ملی راهیان نور، این حرکت را مهم و مبارک عنوان کرد و افزود :اردوهای راهیان نور راه آسان در جهت شناساندن اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران در ایام  هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در طول تاریخ می باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فراز و فرود های فراوان در مسیر مذاکرات هسته ای، تصریح کرد : در حال حاضر مسیر این مذاکرات نسبت به گذشته  شفاف تر شده است.

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد) در خصوص یک مرحله ای شدن روند مذاکرات هسته ای به کشورهای غربی ،اظهار داشت : همانطوری که رهبر انقلاب در روز 29 بهمن در دیدار مردم آذربایجان شرقی نیز دوباره بر مسئله حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید داشتند،  عزم و اراده مردم و مسئولین در پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله راهکارهای عملی در برون رفت از شرایط کنونی است.

امام جمعه میانه بازار 76 میلیونی کشور را بزرگترین ظرفیت و پتانسیل پیش روی رونق بخشیدن به اقتصاد داخلی عنوان کرد و افزود : بالا رفتن کیفیت اجناس داخلی متناسب با نیاز مصرف کننده و همچنین پرهیز مردم از خرید اجناس خارجی و لوکس، کمر تحریم را خواهد شکست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا در کشور، خواستار مدیریت و برخورد جدی و عملی دولت با این افراد شد.

حامدی وحدت میان مردم و مسئولین را عاملی مهم در به ثمر نشستن اهداف نظام و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد : اجتناب از وابستگی به مصرف گرایی و متکی بودن به بودجه نفت از جمله اهداف مهم پیش روی نظام است.

 

خبرنگار : امید کوهی 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *