حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تبیین سبک زندگی اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مراسم سخنرانی و عزاداری ویژه ایام فاطمیه به همت مکتب الزهرا (س) در شهر میانه برگزار شد.

شامگاه دیروز در دومین روز این مراسم  که با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه و با مداحی کربلایی سعید قربانی  گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی در این مراسم با اشاره به این موضوع که جامعه ما، هنوز فاطمی نشده است، افزود : علی رغم وجود الگوهایی همچون حضرت فاطمه (س)، سبک زندگی اسلامی در شئونات فردی و اجتماعی افراد آن گونه که باید رعایت نمی شود.

امام جمعه میانه بر لزوم تطبیق زندگانی مردم با اصول و مبانی اعتقادی و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و اظهار داشت :مکتب تشیع برا پایه حق و حق گویی و حرکت در مسیر آن بنا شده است و شیعیانی که خود را پیرو راه امامان معصوم می دانند، می بایست بر اعتقادات خود استوار مانده و بدان عمل کنند.

حامدی تصریح کرد: در معرفی و  بیان خصوصیات حضرت فاطمه الزهرا(س)، کوتاهی زیادی وجود دارد و امروز وظیفه اساسی ما این است با اخلاق فاطمی و با تفکر و اندیشه حضرت زهراء(س) بیشتر آشنا شویم زیرا نتیجه این کوتاهی سبب شده تا مردم ما دوست دار حضرت فاطمه(س) باشند ولی در زندگی خود بر خلاف روش ایشان زندگی می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از شعار گویی از زیان مسئولین در راستای مبارزه با فرهنگ وارداتی ضمن تشریح برخی موارد در سطح جامعه، ضعف در مبانی اعتقادی و نبود نگاه توحیدی به زندگانی را از جمله علل بوجود آمدن بسیاری از مشکلات فرهنگی عنوان کرد و افزود : مادی گرایی و نبود نگاه توحیدی و اعتقادی باعث خواهد شد تا سبک زندگی اسلامی در همایش ها و شعارها خلاصه شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله دانشگاه و صدا و سیما در جهت تبلیغ و معرفی الگوهای ایرانی و اسلامی تاکید، و وضعیت موجود را بر خلاف انتظارات مقام معظم رهبری(مد) و خواست مردم عنوان کرد و افزود : تناقض گویی آشکار و تبلیغات گسترده رسانه های داخلی تنها باعث گسترش فرهنگ مصرف گرایی شده است.

 

***********************

خبرنگار : امید کوهی 

***************

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *