35 هزار پلیس افتخاری محله محور جذب می شود

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در همایش روسای پلیس پیشیگیری فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور افزود: پلیس افتخاری محله محور باید افزایش یافته تا به رقم نیروهای انتظامی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم برسد.

وی افزود: باید به سمت حقوق شهروندی برویم ، هر چند در این حوزه طی دو یا سه سال گذشته کارهای انجام شده و به همه یگان ها سفر کرده و شاخص ها را در این زمینه بررسی کرده ایم.

احمدی مقدم با اشاره به اجرای طرح مکنا ( مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی) گفت: بخشی از زیرساخت های اجرای این طرح انجام شد به نحوی که ارائه خدمات بهتر و روانتر همراه با رعایت شان مردم صورت گرفت حتی نوع بازداشتی ها در حوزه مهریه ؛ چک، معتادان و قاچاقچیان با تفاوت نگریسته شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رسیدگی به بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه های پلیس گفت: ظرف دو سال در این حوزه کارهایی انجام شد و اعلام شد که در این زمینه عذری نخواهیم آورد و تا پایان سال 93 نمره 86 تا 87 به نسبت 100 به نیروی انتظامی را می دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه طرح مکنا ادامه یافته و نواقص آن مانند ساختمان های کوچک و قدیمی و کلانتری ها اصلاح می شود، گفت: رعایت حقوق شهروندی ،رسیدگی به پرونده مراجعان و حفظ آبروی آنها در محل باید رعایت شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده از لوازم ارتقای سطح ایمنی برای ماموران ناجا گفت: این سطح باید افزایش یافته تا آسیبی نبینیم.

وی ادامه داد: عموما از جایی آسیب می بینیم که به نظر می رسد امن است مثل حادثه گلپایگان. بر این اساس پوشیدن جلیقه ضدگلوله برای ماموران لازم است چرا که سالانه 60 تا 70 شهید از سوی نیروی انتظامی تقدیم می شود در حالی که 50 تا 60 درصد آن قابل مدیریت است.

وی ادامه داد: در کلانتری ها مشکل فرهنگی داریم و باید فرهنگ در این مکانها نهادینه شود و ماموران باید در گشت ها جلیقه ضد گلوله به تن خود کرده نه اینکه آن را در صندوق عقب ماشین قرار دهند چرا که هر لحظه ممکن است تیراندازی شود و این مساله زیبنده ما نیست هر چند شهادت برای افتخار و مرگ حق است اما برای حفظ جان ماموران و اعتبار ناجا باید این آسیب ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به استانداردسازی رفتارها گفت: شکایت های مکرری از سوی مردم از ایست های بازرسی می شود که باید ماموران رفتارهای محترمانه ای از خود نشان دهند.

وی افزود: از سوی دیگر در استفاده از ابزارهایی مثل شوکر مهارتی در به کارگیری از آنها در ماموران دیده نمی شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی قوه قضاییه و ناجا گفت: با راه اندازی این سامانه رفت و آمد و سرگردانی بین کلانتری و دادسراها تا حدودی از بین می رود و نظام کنترل اطلاعاتی برای ناجا فراهم شده ، سیستم آماری نظام یافته و نظارت بهتر

بر عملکرد کلانتری ها اعمال می شود چون کلانتری ها مینیاتور ناجا در هر کوی و برزنی هستند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه پیش گیری از وقوع جرایم یکی از وظایف کلانتری هاست افزود: اقدامات ناجا در یک دهه گذشته پس رویدادی بود اما اکنون باید پیش هنگام بوده و پیشگیری که ابعاد مختلفی دارد فقط شامل افزایش گشت ها نیست بلکه فناوری، قدرت اجتماعی و مشارکت مردم به کمک ناجا آمده است.

وی تاکید کرد: یک سوم پرونده ها در کلانتری با ریش سفیدی حل و فصل شده و به دادسراها نمی رود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به حادثه بازداشتگاه کهریزک گفت: باید از حوادث تلخ گذشته عبرت بگیریم و در این زمینه زبانی جز عذرخواهی نداریم و باید حداکثر جبران را در برخی آثار داشته باشیم تا در آینده چنین حوادثی تکرار نشود.

ادامه دارد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. رضا بیگلری

    با عرض سلام و خسته نباشید من اهل شهرستان میانه هستم و ۱۶ ساله و بسیجی فعال هستم. میخواستم بدونم میتونم به پلیس افتخاری بپیوندم و اگر شرایطش رو دارم باید به کجا مراجعه کنم؟

    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *