500 هزار میلیارد ریال حجم خرید الکترونیکی در ایران

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، علی اصغر توفیق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به هفته خرید الکترونیکی که از 18 تا 25 اسفندماه برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: با مقایسه حجم خریدهای اینترنتی در جهان، ایران سهم یک درصدی را از این تجارت به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال 2015 حجم جهانی تجارت الکترونیکی در بخش خرده فروشی به حدود یک هزار و 700 میلیارد دلار برسد، اظهار داشت: در این سال یک سوم خریدهای دنیا معادل 3.14 درصد از این میزان تجارت الکترونیکی در بخش خرده فروشی در منطقه آسیا – پاسفیک خواهد بود که این نشان از توانمندی منطقه آسیا در بخش تجارت الکترونیکی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از رشد 229 درصدی حجم خرید اینترنتی در ایران طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال گذشته معادل 139 هزار میلیارد ریال حجم خرید اینترنتی در ایران انجام گرفته است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: این مرکز قصد دارد تا در راستای شناخت بیشتر و کمک به توسعه تجارت الکترونیک در نیمه دوم اسفندماه سال جاری دومین جشنواره خرید اینترنتی با عنوان دوشنبه بازار اینترنتی برگزار کند.

محمد گرکانی نژاد با بیان آنکه با توجه به گسترش فضاهای خریدهای اینترنتی و البته الزام وزیر صنعت، معدن و تجارت به استفاده هرچه بیشتر از فضاهای اینترنتی برای خریدهای ارزان، این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره از 18 تا 25 اسنفدماه برگزار می شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از 600 سایت اینترنتی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تا زمان برگزاری جشنواره تعداد سایت ها به بیش از هزار سایت برسد.

گرکانی نژاد با تاکید بر اینکه سایت های فروش اینترنتی باید دارای نماد اعتماد باشند، اظهار داشت: بیش از 7 هزار و 200 سایت در کشور دارای نماد اعتماد هستند چرا که این نماد به عنوان نشانه استاندارد برای سایت های اینترنتی به شمار می آیند.

وی سپس به خریداران توصیه کرد از سایت هایی که فاقد نشانه اعتماد هستند، خریدی انجام ندهند چرا که اگر سایتی دارای این نماد باشد در صورت تخلف مردم می توانند شکایات خود را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کنند.

به گفته وی، اعتماد نشانه ای نمادین است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارهای اینترنتی قانونمند اعطاء می شود.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه سایت های اینترنتی تنها حلقه اتصال مردم با مراکز فروش هستند، تصریح کرد: دستگاه های تخصصی باید فعالیت های تخصصی خود را انجام دهند ضمن اینکه اصناف و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان سازمان های تخصصی باید کارهای کنترل و نظارت را عملی سازند.

گرکانی نژاد سپس به تخفیفات ارایه شده در این سایت های اینترنتی اشاره کرد و گفت: این سایت ها در جشنواره خرید اینترنتی، حداقل 35 درصد به مشتریان تخفیف ارایه خواهند داد ضمن اینکه محدودیتی در برای ارایه کالاها در سایت های اینترنتی وجود ندارد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *