۰
 
کد مطلب: 14125 |
 
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
۵۰۰ هزار میلیارد ریال حجم خرید الکترونیکی در ایران
 
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارتخانه برای توسعه تجارت الکترونیک برنامه های ویژه ای دارد، گفت: حجم خرید الکترونیکی در ایران طی سال جاری حدود 500 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، علی اصغر توفیق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به هفته خرید الکترونیکی که از ۱۸ تا ۲۵ اسفندماه برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: با مقایسه حجم خریدهای اینترنتی در جهان، ایران سهم یک درصدی را از این تجارت به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۵ حجم جهانی تجارت الکترونیکی در بخش خرده فروشی به حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار برسد، اظهار داشت: در این سال یک سوم خریدهای دنیا معادل ۳.۱۴ درصد از این میزان تجارت الکترونیکی در بخش خرده فروشی در منطقه آسیا – پاسفیک خواهد بود که این نشان از توانمندی منطقه آسیا در بخش تجارت الکترونیکی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از رشد ۲۲۹ درصدی حجم خرید اینترنتی در ایران طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال گذشته معادل ۱۳۹ هزار میلیارد ریال حجم خرید اینترنتی در ایران انجام گرفته است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: این مرکز قصد دارد تا در راستای شناخت بیشتر و کمک به توسعه تجارت الکترونیک در نیمه دوم اسفندماه سال جاری دومین جشنواره خرید اینترنتی با عنوان دوشنبه بازار اینترنتی برگزار کند.

محمد گرکانی نژاد با بیان آنکه با توجه به گسترش فضاهای خریدهای اینترنتی و البته الزام وزیر صنعت، معدن و تجارت به استفاده هرچه بیشتر از فضاهای اینترنتی برای خریدهای ارزان، این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۵ اسنفدماه برگزار می شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۶۰۰ سایت اینترنتی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تا زمان برگزاری جشنواره تعداد سایت ها به بیش از هزار سایت برسد.

گرکانی نژاد با تاکید بر اینکه سایت های فروش اینترنتی باید دارای نماد اعتماد باشند، اظهار داشت: بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ سایت در کشور دارای نماد اعتماد هستند چرا که این نماد به عنوان نشانه استاندارد برای سایت های اینترنتی به شمار می آیند.

وی سپس به خریداران توصیه کرد از سایت هایی که فاقد نشانه اعتماد هستند، خریدی انجام ندهند چرا که اگر سایتی دارای این نماد باشد در صورت تخلف مردم می توانند شکایات خود را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کنند.

به گفته وی، اعتماد نشانه ای نمادین است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارهای اینترنتی قانونمند اعطاء می شود.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه سایت های اینترنتی تنها حلقه اتصال مردم با مراکز فروش هستند، تصریح کرد: دستگاه های تخصصی باید فعالیت های تخصصی خود را انجام دهند ضمن اینکه اصناف و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان سازمان های تخصصی باید کارهای کنترل و نظارت را عملی سازند.

گرکانی نژاد سپس به تخفیفات ارایه شده در این سایت های اینترنتی اشاره کرد و گفت: این سایت ها در جشنواره خرید اینترنتی، حداقل ۳۵ درصد به مشتریان تخفیف ارایه خواهند داد ضمن اینکه محدودیتی در برای ارایه کالاها در سایت های اینترنتی وجود ندارد.

 
 
 
 

نظر شما در مورد این مطلب