امام جمعه میانه: بیماری ربا در جامعه، نظام اجتماعی را برهم می زند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه این شهر، یاد گیری و عمل به احکام اسلامی درتجارت و کسب و کار را مسئله ای بسیار مهم عنوان کرد و افزود: فقدان آگاهی و عمل نکردن بازاریان و افراد جامعه به آیات و روایات الهی با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، موجب رواج ربا در سطح جامعه می شود.

وی از اسلام به عنوان جامع و کامل ترین دین خدا یاد کرد و آن را عامل مبارزه و ریشه کنی ربا دانست و اظهارداشت: بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و تنها راه درمان آن حرکت به سوی اجرای احکام اسلامی است.

خطیب جمعه میانه با اشاره به جمعه 5 اسفند ماه و نامگذاری آن به عنوان روز امور تربیتی در تقویم رسمی کشور، ضمن ارج نهادن به زحمات مربیان و معلمین و فعالین این عرصه، خواستار توجه هرچه بیشتر و فعالیت روز افزون در مقوله فرهنگی شد.

حجت الاسلام حامدی با تسلیت به مسلمانان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز 13 اسفند، خواستار شرکت پرشور مردم در مراسم عزاداری این روز در سطح شهر شد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی (ره) در سال 57، مصادف با روز 14 اسفند و نامگذاری این روز با عنوان ' روز احسان و نیکوکاری ' بر لزوم توجه و کمک رسانی مردم به افراد نیازمند در آستانه ایام عید بیش از پیش تاکید کرد.

امام جمعه میانه بااشاره به روند پیش روی مذاکرات هسته ای و رویکرد غرب در به ثمر نشستن اهداف خود در مقوله طولانی کردن این مذاکرات، افزود: غرب با تخیل و ذهنیت سازی غلط و با طولانی کردن روند مذاکرات به دنبال دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده خود می باشند که با هوشیاری مردم و مسوولان و عمل به فرمایشات رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تمام نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

حجت الاسلام حامدی همچنین از رزمایش یگان های نیروی دریایی سپاه پاسداران با عنوان پیامبر اکرم (ص) در آب های خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز، به عنوان نمادی از نمایش اقتدار و توان بازدارندگی سربازان این مرز و بوم یاد کرد و همرامی ملت ایران با کشورهای مظلوم و ستم دیده و مشخص شدن تکلیف دشمنان را از جمله پیامدهای این رزمایش غرور آفرین عنوان کرد.

امام جمعه میانه همچنین از تشکیل جلسه ای با حضور مسوولان شهرستان و خریداران بخش خصوصی کارخانه فولاد میانه در سازمان خصوصی سازی در تهران خبر داد و اظهارداشت: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از مهم ترین برنامه های پیش روی کشور است که باعث پیشرفت و ترقی مجموعه های صنعتی با واگذاری آنها به بخش خصوصی می شود.

وی ایجاد اشتغال را یکی از عمده ترین اهداف اجرای این سیاست کلان در کشور برشمرد و افزود: متاسفانه به علت غفلت مجریان امر در اجرای سیاست های اصل 44 در بحث واگذاری فولاد مشکلاتی در این واحد صنعتی بوجود آمده که با همت و تلاش مسوولان و جلسات پی در پی تمام موارد از طریق قانون پیگیری شده است.

خطیب جمعه میانه تنها دغدغه مسوولان شهرستان را حفظ سطح اشتغال موجود در کارخانه فولاد عنوان کرد و گفت: در جلسه مزبور تمام این موارد از سوی حاضرین و نمایندگان کارگران مطرح و مقررشد که نتیجه نهایی با توافق حاصله میان خریداران و سازمان خصوصی سازی اتخاذ و عملی شود.

امام جمعه میانه وجود اختلاف در داخل این مجموعه صنعتی در دوران گذشته را عامل ایجاد برخی نابسامانی ها و از دست رفتن بسیاری از فرصت های پیش رو از جمله خریداری این مجموعه توسط افراد بومی و واگذاری سهام به کارگران برشمرد و بر لزوم پیگیری و به نتیجه رسیدن جلسات متعدد با مسوولان سازمان خصوصی سازی تاکید کرد.

وی در آستانه برگزاری یادواره شهید دکتر ناصرالدین نیکنامی در روز شنبه آینده در این شهر، با تشریح ابعاد شخصیتی این شهید با اشاره به کسب درجات بالای علمی توسط ایشان در خارج از کشور و بازگشت و خدمت و جان فشانی این شخصیت بزرگ نسبت به وطن و ملت خویش، با بیان این موضوع که ایشان در دوران جنگ همرزم شهید چمران بوده است، از وی به عنوان چمران آذربایجان یاد کرد.

حجت الاسلام حامدی بر لزوم شناساندن و انتقال مفاهیم و ارزش های این شهدا به نسل امروز تاکید و اظهار کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با الگو سازی به منظور اسلام ستیزی وارد میدان نبرد شده است، ما نباید در شناساندن شخصیت های خود ساخته ای همچون شهید دکتر ناصرالدین نیکنامی غفلت کنیم.

شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در 178 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است. 

استان آذربایجان شرقی با 45 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های بزرگ و پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران محسوب می شود و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90 یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.
 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *