رقابت در لیگ برتر به روزهای حساس نزدیک تر می شود

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، در بازی های این هفته که فردا جمعه و به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود، تیم صدرنشین تاسیسات دریایی تهران در مشهد مقابل فرش آرا قرار می گیرد و برای تداوم صدرنشینی خود به سه امتیاز این بازی نیاز دارد.

دو تیم در بازی رفت در تهران سه بر سه مساوی شدند و تکرار نتیجه تساوی در بازی برگشت سودی برای تاسیسات نخواهد داشت، از این رو شاگردان وحید شمسایی برای کسب قهرمانی لیگ، چاره ای جز برد در این بازی ندارند.

اما گیتی پسند که با اختلاف یک امتیاز از تیم صدرنشین در رده دوم است، مترصد فرصتی مناسب برای تصاحب صدرنشینی است و این فرصت این هفته برای این تیم پیش امده تا در صورت باخت و یا تساوی تاسیسات، با برتری مقابل ماهان تندیس قم به صدر جدول تکیه بزند.

هرچند دیدار رفت این دو تیم در قم نیز با تساوی سه بر سه خاتمه یافت، اما گیتی پسند به مراتب بهتر از دور رفت شده و امکان کسب سه امتیاز بازی را دارد.

البته ماهان تندیس قم هم در این بازی بی انگیزه نیست و حداقل برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر لیگ به دنبال سه امتیاز بازی خواهد بود.

تیم مس سونگون ورزقان نیز که در هفته های پایانی نیم فصل اول صدر جدول را از دست داده تا این لحظه نتوانسته به جایگاه قبلی خود برگردد و شکست سنگین هفته قبل مقابل منصوری این تیم را از صدر جدول دورتر کرد.

مس که با صدرنشین جدول چهار امتیاز اختلاف دارد، در این هفته میزبان میثاق تهرانی است که در دور رفت دو بر یک مغلوبش شد.

مسی ها برای آنکه جایگاه سوم جدول را حفظ کنند باید برنده بازی باشند در غیر این صورت احتمال سقوط این تیم تا رده ششم جدول وجود دارد.

حفاری اهواز هم که در جمع پنج تیم بالانشین جدول قرار دارد در این هفته میزبان فردوسی مشهد خواهد بود.

حفاری هم همانند مس و ماهان به دنبال حفظ جایگاه فعلی و قرار گرفتن در بین سه تیم برتر لیگ جاری است.

این تیم در دیدار رفت در مشهد سه بر دو برنده شده و در اهواز و با استفاده از امتیاز میزبانی به دنبال کسب سه امتیازی دیگر از این تیم مشهدی خواهد بود.

هرچند خطری تیم فردوسی مشهد را تهدید نمی کند، اما گرفتن حتی یک امتیاز در این بازی برای این تیم حاشیه امنیتی ایجاد خواهد کرد.

در این هفته دو تیم همسایه دبیری و منصوری نیز مقابل هم قرار می گیرند و برنده بازی به طور یقین بالاتر از رقیب در جدول رده بندی خواهد ایستاد.

دبیری که در ورامین سه بر دو پیروز شده است، در این بازی به دنبال کسب برتری و فراموش کردن نتیجه 9 بر دو مقابل شهروند ساری است.

به نظر دو تیم برای ماندن در میانه های جدول در این فصل از رقابت ها راضی هستند و شاید تساوی برای دو تیم بهتر از هر نتیجه دیگری باشد.

اما در انتهای جدول و در جایی که چهار تیم شهروند ساری، مقاومت البرز، پایاسازه تبریز و شهرداری ساوه در خطر سقوط به لیگ یک قرار دارند، دیدارهای حساسی برگزار می شود و این چهار تیم دو به دو مقابل هم قرار می گیرند به طوری که شهرداری ساوه که در انتهای جدول قرار گرفته با شهروند ساری در رده یازدهم دیدار می کند و نتیجه این بازی برای هر دو تیم بسیار حیاتی است.

اگر شهروند ساری که در هفته گذشته شکست سنگینی بر دبیری تحمیل کرد در این هفته نیز برنده میدان شود تا حدودی از خطر سقوط به لیگ پایین تر فاصله می گیرد، در غیر این صورت این تیم در دو هفته باقیمانده باید برای بقا تلاش کند.

در مقابل شهرداری ساوه در صورت باخت در این بازی، شانسش برای بقا در لیگ برتر کم رنگ تر خواهد شد.

در آخرین بازی این هفته نیز مقاومت البرز و پایاسازه تبریز شاید برگزار کننده حساس ترین بازی هفته باشند چرا که دو تیم در رده های 12 و 13 جدول رده بندی هستند و باخت هر تیمی در این دیدار به معنی نزدیک تر شدن به منطقه خطر سقوط خواهد بود.

در جدول رده بندی مسابقات و تا پایان هفته بیست و سوم، تاسیسات با 44، گیتی پسند با 43، مس با 39، حفاری و ماهان با 38، منصوری و دبیری با 34، فرش آرا با 30، میثاق با 29، فردوسی با 28، شهروند ساری با 25، مقاومت البرز با 23، پایاسازه با 19 و شهرداری ساوه با 18 امتیاز در رده های اول تا چهاردهم هستند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *