تامین امنیت روانی در معابر از ضرورت های پیشگیری از جرایم است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، اسماعیل خیرالهی، روز چهارشنبه در آیین بررسی مشکلات و معضلات نمایشگاه های خودرو در بلوار شهید درخشی این شهر با اشاره به اینکه این بلوار از شاهراه های اصلی این شهرستان است، افزود: پارک خودروها در خیابان و پیاده روهای این منطقه موجب بروز برخی مشکلات ترافیکی می شود.

وی اظهار کرد: مشکلات ترافیکی در این منطقه، موجب ایجاد برخی نارضایتی ها بین مردم و عابران پیاده شده بطوری که ناآرامی روانی در این منطقه ایجاد کرده است.

رییس دادگستری مراغه ادامه داد: هم اکنون با همکاری مسوولان و صاحبان نمایشگاه های خرید و فروش خودرو، در این بلوار تلاش می شود تا این معضلات با احداث مکانی مشخض برای خرید و فرورش خودروها (بازار خودرو) مرتفع شود.

خیرالهی، یادآوری کرد: این معضلات باعث شده که علاوه بر ایجاد تصادفات غیر عمد در این منطقه، برخی افراد در این منطقه اقدام به سودجویی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون 42 نمایشگاه خرید و فروش خودرو در این بلوار مشغول ارایه خدمات هستند و رفع مشکلات آنان نیازمند صبر و اجرای قوانین توسط مدیریت شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

جواد محمودی، افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی این منطقه، نمایشگاه داران باید علاوه بر رعایت قوانین با مسوولان ذیربط نهایت همکاری را انجام دهند.

وی اظهار کرد: علاوه بر نمایشگاه های خودرو، اصناف خدمات خودرویی شامل مکانیک، صافکاری و فروشگاه های تزئینات خودرو نیز در این بلوار مشکلات مشابهی را ایجاد کرده اند که مرتفع شدن این معضلات نیاز به همکاری و اقدامات اداره های مربوطه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه رعایت نکردن حقوق عابران پیاده در این بلوار توسط نمایشگاه داران موجب بروز مشکلات ترافیکی می شود، گفت: اگر هم اکنون از این معضلات جلوگیری نشود در آینده برخی خسارت های جبران ناپذیر بروز خواهد کرد.

علی دلداری، افزود: وضعیت فعلی این بلوار نابسامان و غیر قابل قبول بوده چرا که با بررسی آمار تصادفات در این مکان، مشخص شده که مشکلات ترافیکی عمده دلایل بروز این تصادف ها است.

وی اظهار کرد: موفقیت در این طرح نیازمند همکاری صاحبان نمایشگاه ها، اعمال قانون توسط راهنمایی و رانندگی و رفع مشکلات سد معابر توسط مدیریت شهری است.

دلداری، با اشاره به اینکه احداث بازار خودرو در این شهر با همکاری اصناف مرتبط باید در برنامه های مدیریت شهری قرار گیرد، یادآوری کرد: ایجاد چندین پارکنیگ عمومی در این منطقه برای حمایت از نمایشگاه داران تا زمان احداث بازار خودرو باید توسط مدیریت شهری و بخش خصوصی پیگیری شود.

شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: رفع این معضلات در راستای احقاق حقوق شهروندی به صورت جدی پیگیری می شود تا علاوه بر ممانعت از تضعیف حقوق آنان، زمینه ایجاد آرامش و آسایش عابران پیاده در این منطقه فراهم شود.

نادر ابراهیمی، با اشاره به اینکه تامین امنیت معابر از ضرورت های حقوق شهروندان است، افزود: مدیریت شهری، احداث بازار بزرگ خودروی مراغه را از چند سال پیش در برنامه خود قرار داده و اجرای این طرح نیازمند حضور و مشارکت اصناف مرتبط با این حرفه بوده و شهرداری آماده همکاری با آن ها در این راستا است.

فرمانده انتظامی مراغه نیز در این آیین گفت: اجرای این طرح علاوه بر همکاری مسوولان نیازمند تمکین اصناف به قانون بوده و اتحادیه های صنفی می توانند در این زمینه نقش مثمر ثمری را ایفا کنند.

سرهنگ سهراب رحیم زاده، افزود: علاوه بر مشکلات ایجاد شده از سوی نمایشگاه داران، پارک خودروهای دانشگاه آزاد اسلامی در این بلوار نیز از دیگر معضلات این منطقه بوده که باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.

شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *