سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز آغاز شد

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این دوره از رقابت های قرآنی راه یافته اند.

نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی که اواخر رجب و اوایل شعبان در سال 94 برگزار می شود، شرکت می کنند.

این مسابقات با پذیرش و استقبال از شرکت کنندگان از روزسه شنبه پنجم اسفند ماه جاری آغاز و آیین گشایش آن صبح امروز در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز با سخنرانی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال برگزاری است و روز یازدهم همین ماه نفرات برتر در آیین پایانی آن معرفی می شوند.

همچنین ظرفیت های قرآنی استان در قالب نمایشگاهی در 46 غرفه برای علاقه مندان در محل برگزاری مسابقات ارایه می شود.

در حاشیه این مسابقات همایش استاد شهریار و قرآن هفتم اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز و همچنین همایش علامه طباطبایی و قرآن در دهم اسفند برگزار و همزمان با آیین پایانی این مسابقات دانشکده قرآنی در تبریز به صورت رسمی افتتاح و تا پایان مسابقات 200 محفل مختلف قرآنی در استان برگزار می شود.

شبکه های قرآن، شما، العالم، الکوثر و سهند این مسابقات را پوشش خواهند داد، ضمن اینکه اخبار و اطلاعات مسابقات هر روز به صورت مجازی در اختیار مخاطبان قرار گرفته و خبرنامه مسابقات منتشر خواهد شد.

پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در آیین گشایش مسابقات پخش می شود.

سی و هفتمین دوره مسابقات بزگسالان سراسری قرآن کریم از ششم تا یازدهم اسفند ماه برادران در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) و خواهران در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های بزرگ و پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران محسوب می شود. کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90 یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *