آخرین وضعیت بازگشایی راه های روستایی استان آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حسین حسن‌زاده سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با توجه به بارش شدید برف و کولاک طی چند روز اخیر راه ارتباطی 1483 روستای استان بسته شده بود که با تلاش راهداران در حال حاضر تنها راه ارتباطی 337 روستا مسدود است.

در حال حاضر راه ارتباطی 100روستای شهرستان کلیبر، 50 روستای شهرستان ورزقان ،45 روستای شهرستان هوراند، 30 روستای شهرستان مراغه، 16روستای شهرستان خداآفرین، 15روستای شهرستان چارویماق، 15روستای شهرستان میانه، پنج روستای شهرستان بستان‌آباد، 10 روستای شهرستان هشترود، پنج روستای شهرستان سراب، چهار روستای شهرستان تبریز، چهار روستای شهرستان اهر و دو روستای شهرستان جلفا بسته است.

وی ادامه داد: اغلب این روستاها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارد و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر این روستا ها ادامه دارند.

وی گفت: راهداران استان با بکارگیری 650 دستگاه برف‌روبی با تمام توان و امکانات در حال امدادرسانی به در راه ماندگان و راهگشایی محورهای مواصلاتی هستند.

حسن‌زاده از رانندگان درخواست کرد، در صورت سفر قبل از حرکت از وضعیت جوی و مسیر تردد خود از طریق شماره تلفن ۱۴۱ اطلاع حاصل کنند.

وی همچنین از تلاش راهداران برای باز کردن راه ارتباطی روستای طفیل از توابع شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: با توجه به اطلاع واصله مبنی بر بیماری شدید قلبی یکی از هموطنان در این منطقه گروه‌های راهداری به این منطقه سخت و صعب‌العبور اعزام شدند و در حال حاضر تلاش‌ها برای بازگشایی راه این روستا ادامه دارد.

 

وی افزود: اورژانس هوایی سه بار برای فرود آمدن در این منطقه تلاش کرد که نتوانست فرود بیاید و راهداران استان علی‌رغم خطرات جانی که سختی و دشواری کار می‌تواند داشته باشد در تلاش هستند تا این مسیر را بازگشایی کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *