گشایش اعتبار احداث خط آهن نخستین قطار پرسرعت ایران انجام شد

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، اصغر فخریه کاشان افزود: تاکنون مراحل مختلف قرارداد این پروژه به خوبی پیش رفته و درخصوص موارد حل نشده ،مذاکرات ادامه دارد و انتظار می رود قبل از سال 94 تمامی مسایل آن حل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: عملیات اجرایی این پروژه با انجام زیرسازی های لازم صورت گرفته و با تکمیل آن امکان برقراری خط آهن قطار پرسرعت تهران – اصفهان فراهم می شود ، قرار است فعالیت عمرانی اجرای این پروژه روز چهارشنبه (فردا ) به شکل رسمی آغاز شود .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود عملیات اجرایی طرح مهم قطار سریع السیر تهران ـ فرودگاه امام خمینی (ره) ـ قم ـ اصفهان (تهران – اصفهان) که به دلیل مسائل مالی مدتی متوقف شده بود به زودی با ریل گذاری این مسیر آغاز می شود.

قطار سریع السیر با سرعت بیش از 300 کیلومتر از تهران حرکت و در نخستین ایستگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) می رسد.

قطار سریع السیر امکان دسترسی ریلی به فرودگاه امام را از یک ایستگاه بالاتر از ایستگاه راه آهن تهران واقع در مرکز شهر فراهم می کند و مردم می توانند با این قطار پرسرعت به فرودگاه امام بروند تا از ترافیک این مسیر به راحتی بگذرند.

این مسیر ریلی تا قم ادامه خواهد داشت و در قم یک ایستگاه مرکزی دارد که مردم می توانند به زیارت حضرت معصومه (س) بروند، کسانی که در قم زندگی می کنند یا در این شهر کار دارند، می توانند با این قطار بسیار سریع در فاصله زمانی 30 تا 35 دقیقه از تهران به قم بروند و سپس از قم به سمت اصفهان حرکت می کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *