وزیر نیرو: استان ایلام به کارگاه بزرگ صنعت آب و برق تبدیل شده است/ساخت 9 سد در دستور کار است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، 'حمید چیت چیان' عصر پنجشنبه در نشست بررسی طرح های حوزه آب و برق استان ایلام اظهار کرد: احداث 9 سد در این استان در دستور کار است که هم اکنون عملیات اجرایی 6 سد آغاز شده است.

وی اجرای طرح سامانه گرمسیری و شبکه های آبیاری عین خوش و دشت عباس را از طرح هایی عنوان کرد که در صورت بهره برداری تاثیرهای عمیقی در توسعه استان ایلام بر جای خواهد گذاشت.

وزیر نیرو محدودیت اعتبارات را دلیل اصلی سرعت کم اجرای برخی طرح ها ذکر کرد و یادآور شد: اشتیاق مدیران برای اجرای طرح های زیربنایی به ویژه در مناطق محروم بسیار بالاست.

چیت چیان تاکید کرد: اعتبارهای بسیار خوبی برای اجرای طرح سامانه گرمسیری اختصاص یافته و تنها در تبدیل منابع ارزی به ریالی با مشکل روبه رو هستیم که امیدواریم بانک مرکزی با توجه به دستور معاون اول رییس جمهوری تحرک بیشتری در اعطای تسهیلات این بخش داشته باشد.

وی پایین بودن ظرفیت تولید برق را از مشکلات استان ایلام در حوزه انرژی عنوان کرد.

وزیر نیرو با اشاره به درخواست مسوولان استان برای راه اندازی نیروگاه تلمبه ذخیره ای گفت: سد سیمره سه سال است که به بهره برداری رسیده، ولی به دلیل کمبود آب امکان استفاده از نیروگاه و تولید برق تاکنون میسر نشده است و در شرایط کنونی سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه تلمبه ذخیره ای با توجه به قیمت بالای تمام شده به هیچ وجه دارای صرفه اقتصادی نیست.

چیت چیان با استقبال از طرح فروش اوراق مشارکت برای اجرای سدهای سیکان و چناره اظهار کرد: این اوراق در سقف اعتبارات مصوب قابل پرداخت است و بیش از آن از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست.

وی تصویب طرح جامع آب ایلام، فراهم کردن ژنراتور اضطراری برق برای شهرستان های دره شهر و آبدانان و پمپاژ آب ایوان را از برنامه هایی برشمرد که وزارت نیرو در این استان با اولویت دنبال می کند.

وزیر نیرو همچنین از افزایش قابل توجه اعتبارات آب و فاضلاب روستایی سراسر کشور در سال آینده خبر داد.

چیت چیان در پایان با اشاره به طرح تامین آب 550 هزار هکتار از زمین های استان های خوزستان و ایلام گفت: با توجه به خشکسالی های سال های اخیر و کمبود آب این مقدار به 308 هزار هکتار کاهش یافته است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *