وقوع تصادف فوتی در محور زنجان- میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، سرهنگ علی اصغر شیر محمدی در گفتگو با خبرنگاران،افزود: دیشب ساعت ۱۱ در محور زنجان به میانه برخورد یک دستگاه پژو با وانت مزدا باعث فوت دو نفر شد.

وی علت اصلی این تصادف را عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده خیس و لغزنده عنوان کرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: متاسفانه در این تصادف که باعث فوت یک کودک  ۱۰ ساله و مادر خانواده شد چرخش پژوپارس درجاده خیس و برخورد به وانت مزدا باعث وقوع این تصادف تلخ شد.

سرهنگ شیر محمدی گفت: طی سه روز گذشته با توجه به بارش برف و باران که در استان وجود داشت بیش از ۱۵ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده که ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که علت اصلی این تصادفات هم  تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی در ادامه گفت: از آغاز سالجاری تاکنون بیش از ۳۰ درصد تصادفات فوتی درمحورهای مواصلاتی به علت عدم توانابی کنترل وسیله نقلیه بوده و این امر هم ناشی از خستگی و خواب آلودگی است چرا که راننده به مجض خستگی دیر قادر به کنترل وسیله نقلیه نیست.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش حلیقه مفقوده در رانندگی است گفت: آن طور که باید به امر آموزش بهاء داده نمی شود چرا که عدم سواد کافی از قوانین راهنمایی و رانندگی باعث به وجود آمدن وقایع تلخ می شود.

سرهنگ شیر محمدی تصریح کرد: امروزه در جوامع پیشرفته آموزش نقش کلیدی را در بحث رانندگی کردن دارد و به این مهم بسیار توجه می کنند و این خود در وهله اول باعث کاهش تصادفات می شود و همچنین جلوی بسیاری از آسیبهای اجتماعی را می گیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *