روایت روزهای تظاهرات از زبان شعارگوی انقلاب در شهر میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در آغاز این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عزیزیان ضمن تبریک بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب،  رهبری داعیانه امام خمینی(ره) ، مکتب مذهبی و فرهنگ برخاسته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را از جمله دلایل پیروزی آن برشمرده و روحیه شهادت طلبی مبارزان را ضمانت غلبه حق بر باطل عنوان کردند.

در ادامه این مراسم آقایان قاسمی و خدابنده  از زندانیان روزهای انقلاب خاطرات آن روزها را برای حضار بازگو کردند.

خدابنده پس از  قرائت  چندین شعار روزهای تظاهرات انقلاب اسلامی ادامه می دهد: پس از اعتصاب آموزش و پرورش و تجمع در محل میدان نماز فعلی، بنده اذان نماز ظهر را گفتم که نماز جماعت به امامت آیت الله شیخ هادی نیری برگزار شد و از آن پس آن محل میدان نماز نامیده شد. او با اشاره به اینکه از جمله اولین دستگیرشدگان تظاهرات انقلاب میانه بود از دستگیری 17 نفر به همراه آقای قاسمی سخن گفت و افزود : پس از شکنجه های بسیار متوجه شدیم ما را با وساطت آیت الله قاضی طباطبایی ما را از زندان آزاد کردند.

در تظاهرات های بعدی پس از سخنرانی حجت الاسلام سیدسجادحججی در مسجد امام رضا(ع) به سوی میدان آزادی حرکت کردیم که فرمانده پادگان میانه مانع از حرکت ایشان شده و تهدید به شلیک کردند.حاج آقا حججی هم با سینه فراخ عبای خود را کنار کشیده و گفتند اگر غیرت داری شلیک کن.

 

ایشان  اضافه می کند : یادم می آید پس از شعارخوانی در مسجد علمیه ماموران ساواک در تعقیب ما کوچه به کوچه تا میدان آزادی فعلی آمدند  و ما در میان جمعیت تظاهرات مردمی پنهان شدیم. تا اینکه متوجه شدیم در آنجا ، اولین شهید انقلاب میانه شهید میانجی بشهادت رسیده و حسین کاظمخانی و سجاد محمدی مجروح شده اند. در تظاهرات های بعدی نیز شهید رحیمی در مقابل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به فیض شهادت نائل گشتند.

در بخش های دیگر این مراسم استاد جاوید و سایر شعرا، شعارهای قرائت شده در روزهای انقلاب را خوانند.

این مراسم که به همت اداره تبلیغات اسلامی میانه  ،کانون مداحان شهرستان وشورای هیئت های مذهبی برگزار شده بود، در پایان با اهدای هدایایی از زحمات این عزیزان تقدیر بعمل آمد.

 

خبرنگار و عکاس: رامین مهاجری

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *