دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی؛ احتمال کاهش قیمت مرغ در هفته آینده

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، محمد یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: میزان تقاضا در دهه مبارک فجر به دلیل افزایش کمک های مردمی و عرضه این محصول در ادارات و سازمان ها موجب بالا رفتن ناگهانی قیمت مرغ طی روزهای اخیر شده است.

وی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده اکنون در محل مرغداری ها نسبت به نخستین هفته بهمن ماه سالجاری بین 600 تا 700 تومان افزایش یافته به طوری که هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها 4 هزار و 800 تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در هفته ابتدایی بهمن ماه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه ها حدود 5 هزارو 700 تومان بود اما امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در محل کشتارگاه ها به 6 هزار و 800 تومان رسیده که بیانگر افزایش بیش از یک هزارتومانی این محصول است.

وی ادامه داد: امروز قیمت گوشت مرغ در خرده فروشی ها نیز بین 7 تا 7 هزار و 500 تومان عرضه می شود که با قیمت مرغ زنده آن تفاوت قیمتی بالایی دارد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی، گفت: امروز هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار با قیمت 6 هزار و 500 تومان عرضه می شود این رقم کمترین نرخ در بازار مصرف است.

وی معتقد است: البته با وجود هزینه های تمام شده تولید و کاهش نسبی قیمت نهاده های طیور قیمت مرغ زنده به حد تعادل خود رسیده است.

یوسفی پیش بینی کرد؛ با پایان دهه مبارک فجر و کاهش تقاضا به طور حتم نرخ گوشت مرغ کاهش مجدد را تجربه خواهد کرد.

وی درباره میزان ذخیره سازی گوشت مرغ مورد نیاز ایام نوروز نیز گفت: طبق آمار، تاکنون حدود 160 هزارتن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام و مردم ذخیره سازی شده که تنها 20 هزار تن آن قرار است در دو مرحله سبد کالاهای دولت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مابقی آن نیز برای تنظیم بازار به تدریج عرضه خواهد شد، بنابراین مردم نگرانی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز ایام نوروز خود نداشته باشند چرا که عرضه بالا موجب کاهش قیمت ها نیز می شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *