تارنمای روسی: ایران نقشه های تروریستی آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخت

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، تارنمای سگودنیا روز یکشنبه در مقاله خود نوشت: آمریکا در شکل گیری و پیدایش برخی گروه های تروریستی خطرناک در خاورمیانه نقش مستقیم داشته و از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، وظیفه گروه های تروریستی تحت حمایت آمریکا تضعیف برخی کشورهای منطقه در وهله اول سوریه و عراق بوده و تاکنون این گروه ها ضربات سنگینی به این دو کشور منطقه وارد کرده اند.

تارنمای روسی یادآورشد: ایران تقویت ثبات در منطقه خاورمیانه را در جهت منافع خود می داند و به همین دلیل با هر گونه تلاش برای ایجاد کانون بی ثبات در منطقه مقابله می کند.

در مقاله سگودنیا به گروه تروریستی داعش به عنوان طرح مهم آمریکا برای برهم زدن ثبات و آرامش منطقه خاورمیانه اشاره و آمده است: این گروه که مناطقی از عراق و سوریه را اشغال کرده هزاران نفر از ساکنان این مناطق را به قتل رسانده و خسارات سنگینی به این دو کشور وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران داعش را دشمن مسلمانان اعلام کرده و به حمایت از دولت های سوریه و عراق برای مقابله با این گروه تروریستی پرداخته است.

'این حمایت ها و نیز اقدامات شجاعانه ارتش های این دو کشور در مقابله با تروریست های داعشی و همکاری گروه های داوطلب مردمی شکست های پیاپی به این گروه مورد حمایت آمریکا وارد کرد.'

تارنمای روسی در ادامه مقاله به نقش ایران و روسیه در مقابله با طرح های آمریکا در سوریه پرداخته و نوشت: آمریکا که از سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه با استفاده از حملات گروه های تروریستی مایوس شده بود به جستجوی فرصت مناسب برای تهاجم نظامی به سوریه افتاد اما با موضع سرسختانه روسیه در عرصه بین المللی و نیز حمایت های تهران از مواضع مسکو در مساله سوریه نقشه های کاخ سفید شکست خورد.

در مقاله رسانه روسی آمده است: آمریکا از مساله تهدید داعش می خواست برای ایجاد ائتلاف نظامی بین المللی برای مقابله با آن در سوریه و عراق و احتمالا در لبنان استفاده کند و برای جذب کشورهای اروپایی در این عملیات بین المللی تلاش کرد اما با بی علاقگی کشورهای اروپایی برای مشارکت با آمریکا در این عرصه راه بجایی نبرد.

این مقاله همچنین به همکاری ایران و روسیه در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه اشاره کرده و آورده است: در سفر سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به ایران دو طرف برای هماهنگی اقدامات خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *