امام جمعه تبریز: انقلاب اسلامی صبغه اسلامی و فرهنگی دارد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد مهدیه تبریز افزود: انقلاب اسلامی ایران از سال 42 آغاز و در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

وی گفت: انقلاب اسلامی با پشتیبانی اکثریت قاطع ملت و رهبری امام راحل نظام دو هزار و 500 ساله سلطنتی را واژگون و حکومت اسلامی و مردمی را بنا نهاد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب جامعه از نظر ارزش های دینی و اسلامی بواسطه تقلید رژیم پهلوی از غرب منحط شده بود، گفت: مردم از ریخت و پاش بیت المال، اختصاص پست ها به اقوام سلطنتی و فساد اخلاقی رژیم شاهنشاهی به تنگ آمده بودند.

آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش که مرکز تعلیم و تربیت است در آن زمان نه از تعلیم خبری بود و نه از تزکیه اخلاقی و در تعلیمات دینی بجای اصول اساسی دین مطالب فرعی و دور از توان دانش آموزان ارایه می شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل الله اکبرهای خفه شده آبا و اجداد ما بود، گفت: بی شک عنصر رهبری در کنار وحدت کلمه ملت توانست این انقلاب را به پیروزی برساند.

جعفر پاشایی افزود: آموزش و پرورش با اهدا 36 هزار شهید دانش آموز و معلم نقش بارزی در پیروزی انقلاب داشت و ما امروز عهد و پیمان می بندیم که تا آخرین قطره خون راه شهیدان و آرمان امام راحل را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از اجرای 200 برنامه فرهنگی و ورزشی در ایام جشن انقلاب خبر داد.

650 هزار نفر دانش آموز با 47 هزار معلم و هشت هزار و 500 مدرسه سال تحصیلی جدید را در استان آذربایجان شرقی آغاز کرده اند.

نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی در استان بالاتر از میانگین کشور بوده و 99.9 درصد در مقابل 98.3 درصد کشور است.

از 650 هزار دانش آموز استان بیش از 50 درصد در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد نیز 10 درصد مدارس غیرانتفاعی و بقیه مدارس دولتی را انتخاب کرده اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *