امام جمعه تبریز: رفتارهای باندی در تضاد با اهداف انقلاب اسلامی است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری روز یک شنبه در آیین تجدید میثاق با ولایت و آرمان های امام خمینی (ره) به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید گلگون کفن و جان فشانی مردم با رهبری شجاعانه امام راحل به ثمرنشست که باید نسبت به اصول و ارزش های آن وفادار بود.

وی با بیان اینکه معیار در به کارگیری مسوولان در قوای سه گانه باید شایسته سالاری باشد، گفت: اینکه پس از جابجایی دولت ها با باندبازی افراد خاصی روی کار آمده و عده ای دیگر حذف می شوند، به هیچ عنوان در قاموس انقلاب ما نبوده و نیست.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: ما از مسوولان رفع تبعیض ها را انتظار داریم و نباید افرادی که صلاحیت کافی ندارند وارد برخی کارهای اجرایی شده و بدون توجه به سلامت کاری آنها در پنج یا شش جای مختلف نیز عضو هیات مدیره شده و چندین شغل را قبضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین رفتارهایی نمی تواند عدالت معنی شود، یادآوری کرد: در نظامی که در راس آن ولی فقیه وجود دارد نباید رانت خواری صورت بگیرد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: امام خمینی (ره) بارها مخالفت خود را با رانت خواری اعلام و رهبر معظم انقلاب نیز چنین خصوصیتی دارند اما جای تاسف است که امروز آدم از برخی کارها عرق شرم می ریزد.

وی ادامه داد: باید برای اصلاح جامعه فکر اساسی کرد و اشکالات موجود در قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید به نحو شایسته ای حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ولایت فقیه را یکی از نعمات بزرگ انقلاب اسلامی و هدیه امام راحل به مردم مسلمان ایران توصیف کرد که باید قدردان چنین نعمتی بود.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه واژه ولایت و مشتقات آن 134 بار در قرآن آمده است، گفت: نظریه ولایت فقیه در فقه تشیع از سوی علمایی چون شیخ انصاری و مرحوم نراقی مطرح شده است اما امام خمینی این مساله را از تئوری به حالت فعل رساند.

وی شجاعت، زمان شناسی، بینش سیاسی عمیق و درایت را از جمله ویژگی های بارز امام خمینی در ارایه نظریه ولایت فقیه و به ثمر نشاندن آن عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های مهم آن امام فقید قانون مداری و توجه به قوانین بود که این مساله باید ازسوی مردم و به خصوص مسوولان مورد توجه خاص قرار بگیرد.

امام جمعه تبریز با قدردانی از خدمات ارزنده دولت در بخش سلامت، افزود: دولت در این بخش به خوبی وارد عرصه شده و امروز با تلاش های شبانه روزی و موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمترین مشکل در بیمارستان ها برای افراد جامعه وجود دارد که باید قدردان و سپاسگزار این خدمت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از 12 بهمن به عنوان فرصتی مغتنم برای مرور خاطرات آن دوران و ورود امام راحل به میهن اسلامی یاد کرد و گفت: باید از این فرصت برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید بهره برد.

اسماعیل جبارزاده افزود: پیام مهم دهه فجر و 12 بهمن این بود که با وحدت و پیوند بین رهبری و امت می توان در عرصه های مختلف به موفقیت های زیادی دست یافت.

وی گفت: انقلاب اسلامی به خود می بالد که پرچم آن پس از امام خمینی (ره) در دست رهبر معظم انقلاب است که کشور را به سوی سعادت و پیشرفت رهنمون می کنند.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این آیین با ارایه گزارشی از برنامه های این ستاد، گفت: افزون بر سه هزار برنامه در قالب کمیته های مختلف این ستاد در طول دهه فجر در تمام شهرستان های استان اجرا می شود.

حجت الاسلام حسین تقی زاده افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران از نعمت آزادی، عزت، شرف و اقتدار کافی در عرصه های جهانی برخوردار شده و تمام آحاد جامعه حول محور اسلام متحد و یکپارچه برای رشد و ترقی جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *