صنعت پخش توانمند می تواند در مقابله با قاچاق کالا ایفای نقش نماید

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، مجتبی خسروتاج در نشست با انجمن شرکت های صنعت پخش ایران با بیان اینکه توسعه این صنعت می تواند در ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات تاثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: از این رو ضروری به نظر می رسد تا اقدامات لازم برای توسعه و گسترش و رفع نیازها و خواسته های این صنعت مبذول شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از الزام برای ثبت مشخصات فارسی بر روی کالاهای تولید داخل و یا کالاهایی که به طور رسمی وارد کشور می شوند به عنوان یک ویژگی بسیار مهم در این صنعت یاد کرد و گفت: این مشخصه می تواند در شناسایی کالای قاچاق تا حد بسیاری کمک کننده باشد لذا توجه بیشتر مسئولان به این صنعت می تواند دولت را در بحث مبارزه با قاچاق کالا بیش از گذشته یاری رساند.

خسروتاج با بیان آنکه توزیع پنهان و غیرشفاف کالاها، زمینه ساز افزایش قاچاق کالا در کشور است، اظهار داشت: با یکپارچه سازی وحمایت بیشتر از این صنعت و رسیدگی به مسائل و خواسته های فعالان در این عرصه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت ها در راستای تقویت تولیدات داخل و جلوگیری از ورود کالای قاچاق استفاده کنیم.

وی همچنین ارتقا جایگاه فناوری را در صنعت پخش مورد تاکید قرار داد و گفت: با توانمندسازی و به روز کردن فناوری و تکنولوژی در صنعت پخش و توزیع می توان علاوه بر افزایش بهره وری به ایجاد ارزش افزوده بیشتر اندیشید.

خسروتاج با اشاره به اینکه شفاف سازی در نظام توزیع و عرضه همواره یکی از مولفه های مهم در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور بوده است، ابراز امیدواری کرد با ارائه تسهیلات لازم بتوان به کاهش هزینه ها کمک کرد.

وی یادآور شد: عدم موفقیت طرح هایی نظیر طرح شبنم در مبارزه با قاچاق کالا این بود که مسئولان وقت فکر می کردند صرفاً با زدن یک برچسب به کالا می توان جلوی قاچاق را گرفت در حالیکه مبارزه با قاچاق کالا علاوه بر اصلاح سیاست های اقتصادی و تجاری و کنترل مرزها، باید در زنجیره عرضه کالا که شرکتهای پخش یکی از حلقه های مهم این زنجیره هستند نظام مندی و مقرراتی وضع کرد که اجازه گردش کالای قاچاق در شبکه توزیع فراهم نشود.

در این جلسه رئیس و نائب رئیس انجمن صنعت پخش ایران به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت و جایگاه این صنعت، دستاوردها، اقدامات و برنامه های قابل اجرا در آینده اشاره و نقطه نظرات، خواست ها و دیدگاههای خود را درخصوص توسعه صنعت پخش بیان کردند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. آیا می دانستید نان را در میانه در نایلکس های آلوده خرید می کنید ؟ خرید در این نایلکس ها = نان آلوده – گوشت آلوده – شیر آلوده و … اگر باور ندارید از شبکه بهداشت شهرستان(خانم رنجبر) بپرسید !!!! من به شبکه بهداشت نامه دادم ولی گفتند دارن بررسی میکنن دقیقا از بهمن ماه پارسال در دست بررسی تا یکی بمیره و مطمئن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *