خشکسالی 40 درصد به مزارع گندم آبی بوشهر خسارت وارد کرده است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا،  محمد تقی منوچهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود امسال 35 تا 40 هزار تن گندم از مزارع آبی استان بوشهر برداشت شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود از مزارع گندم و جو دیم نیز هیچ محصولی برداشت نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: امسال 115 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به زیر کشت گندم رفت که از این میزان 20 هزار هکتار آبی و 95 هزار هکتار دیم است.

وی بیان کرد: همچنین امسال 14هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به زیر کشت گوجه فرنگی قرار گرفته است که تاکنون 420هزار تن برداشت شده است که پیش بینی می شود این رقم به 600 هزار تن افرایش یابد.

منوچهری افزود: امسال قیمت گوجه برای گوجه کاران مناسب و با توجه به همرسی تولید با استانهای همجوار قیمت گوجه تا حدودی پایین می آید.

وی ادامه داد: امسال 400 میلیون نشای گوجه فرنگی با دستگاههای تمام اتوماتیک در استان بوشهر تولید شد و تلاش می شود برای سال آینده نشای پیوندی نیز در استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 23 هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: توسعه کشاورزی نیازمند توجه به عوامل مختلف شامل تامین منابع مالی، نهاد سازی، بازاریابی، نظام اطلاعات مدیریتی و برنامه ریزی جامع برای پیوند بین آنهاست.

منوچهری اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر رشد تولید و اشتغال در این بخش، به رشد تولید و اشتغال در بخش های دیگر نیز کمک می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت های کشاورزی در روستاها انجام می شود، گسترش سرمایه گذاری در این بخش باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این مناطق و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *