بیش از 187 هزار ایرانی به عمره مفرده اعزام شدند

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، روزانه بیش از سه هزار زایر ایرانی وارد عربستان می شوند . بیش از 19 هزار زایر ایرانی در مدینه منوره و بیش از 17 هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

*** فوت 16 زایر ایرانی از ابتدای عملیات عمره تا کنون

بر اساس این گزارش ، همچنین از ابتدای عملیات عمره تاکنون 9 زایر ایرانی در مکه مکرمه و هفت زایر ایرانی در مدینه منوره فوت کرده اند که از مجموع 16 تن فوتی، هشت زایر زن و هشت زایر نیز مرد بوده اند.

***هیچ زایر ایرانی در زندان های عربستان نیست

این گزارش افزود: خوشبختانه هیچ زایر ایرانی در زندان های عربستان بسر نمی برد.ضمن اینکه زایران عمره در 26 هتل مکه مکرمه و 33 هتل در مدینه منوره اسکان داده می شوند.

خدمات حمل و نقل درون شهری زایران در مکه بصورت شبانه روزی در 11 خط اتوبوسرانی و با 79 دستگاه اتوبوس به مقصد دو ایستگاه در نزدیکی مسجدالحرام ارایه می شود. همچنین 82 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زایران در مکه و 94 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره بکار گرفته می شود.

پایگاه اطلاع رسانی حج در گزارش یاد شده افزود: خدمات حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده – مدینه، مدینه – مکه و مکه – جده توسط 224 دستگاه اتوبوس به زایران ارایه می شود.

** پخت روزانه 65 هزار وعده خوراک برای عمره گزاران ایرانی

این گزارش ادامه داد : همچنین روزانه 23 هزار وعده خوراک در آشپزخانه ابوجدائل مکه مکرمه، بیش ازهفت هزار وعده خوراک در آشپزخانه ابوشعاله مکه، بیش از 22 هزار وعده خوراک در آشپزخانه الدخیل در مدینه و حدود 13 هزار وعده دیگر در آشپزخانه الاقلیمیه (زین) مدینه منوره برای عمره گزاران ایرانی طبخ و توزیع می شود.

مرحله نخست اعزام های عمره از 13 آذرماه سال جاری آغاز شده است و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت . مرحله دوم اعزام های عمره هم که نام نویسی در کاروان های آن از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد، از 21 اسفندماه آغاز می شود و تا 26 خرداد ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، بیش از 700 هزار زایر ایرانی در عملیات عمره 94-93 به سرزمین وحی اعزام می شوند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *