اجرای برنامه ملی سرطان / انتقاد از وتوی مالیات سیگار در مجلس

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، «علی اکبر سیاری» روز شنبه در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان افزود: دستور العمل جامع سرطان در بخش درمان شامل سه بخش درمان با سرطان ، دارو درمانی ، رادیو تراپی و مراقبت های تسکینی است که با حضور بهداشت و معاونت های بهداشت و درمان پیگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر چرایی کم نشدن مصرف سیگار در جامعه گفت: یکی از مهمترین راهبردهای کنترل مصرف دخالنیات در جهان بالا بردن قیمت ارز از طریق دریافت مالیات خرده فروشی بر سیگار است زیرا هیچ کالایی به اندازه سیگار برای فروشنده آن سود ندارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: سیگار برای تولید کننده و وارد کننده آن 300 تومان مالیات دارد اما آن را به قیمت سه هزار و 600 تومان عرضه می کند و ما امسال با کمک کارشناسان سازمان جهانی بهداشت فرمول مالیات سیگار برخرده فروشی را تهیه کردیم که در لایحه بودجه در سال اول دو هزار میلیارد تومان و در دوره پنج ساله 11هزار میلیارد تومان مالیات داشته باشد اما این طرح در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وتو شد.

سیاری افزود: چرا باید این مساله که توصیه سازمان جهانی بهداشت است وتو شود شاید یکی از دلایل آن این باشد که با افزایش قیمت سیگار میزان قاچاق آن بالا می رود اما مگر یک هزار تریلی سیگار که از غرب به شرق کشور می شود مساله کوچکی است که کسی متوجه آن نمی شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *